Gå til innhold
Arkivverket

[#37165] Leonora Salmine, f. 29/10-19033, døpt 17/1.1904 i kvås, Vest-Agder

Gjest Karin S Aaslie Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest per torgersen

Siden du kun lurer på faren, har du muligens navnet til moren? Og etternavnet til Leonora Salmine? Og eventuelle søsken? Og du vet kanskje hvor hun bodde senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Per, det stemmer, Moren het Leonora Jensdatter, født 29.1.1884. Hun fikk datteren utenfor ekteskap. Senere giftet hun seg med Gunnar Hellevand fra Kvås, de hadde et barn sammen. Ved tellingen i 1900 var hun tjenestepike på Berg gård i Eide herred i Aust-Agder. Antar at barnefaren har møtt henne der. Jeg kjenner etterslekten, ingen vet noe om denne morfaren. Det er et puslespill, så jeg håper på hjelp. hilsen Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Skal en tur på arkivet, enten i slutten av denne uken, eller tidlig i neste uke.Skal i såfall sjekke kirkeboken for deg, å se om navnet til far er oppgitt. min e-postadr er: torl-o krøllalfa online.no Så kan du ligge inn din egen, så kan jeg gi deg en tilbakemelding.Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg har funnet Leonora konfirmert i Kvinesdal i 1918, der blir fødsels- og dåpsdato i Kvås bekreftet. Er der noen som kjenner Levin Levorsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.