Gå til innhold
Arkivverket

[#37200] Jørgen Hansen Wang og Sirene Nilsdtr Wind

Gjest Linn Moan
 Del

Recommended Posts

Gjest Linn Moan

Jørgen (1711-1770) var fogd i Troms 1748-1770, og gift med Sirene (1719-1761). De døde begge på gården Kastnes i Dyrøy, Troms, men hvor kom de fra? Hvem var deres foreldre? Leste et sted (husker ikke hvor) at Jørgen kunne være fra gården Vang i Gisund, Troms, men er ikke sikker på at det stemmer. Jeg vet at ca 1713 ble en oppsitter på Vang fradømt gården, men jeg har ikke funnet ut hvem dette var. Det kan jo være Jørgens foreldre... Alle oplysninger mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Pedersen

Hei Linn ! Jørgen Hansen wang f 1711 gift 1 med Sirene Nilsdtr Wind gift 2 med Birgitta Malene Hveding Jørgen foreldre : Hans jensen f 1660 vagn sogn Danmark, gift med Maren Olufsdtr Sirene foreldre : Niels Jacobsen Wind f 1677 Arendal gift med Inger pedersdtr Sund f 1683 Birgitta foreldre : Jon Danielsen Hveding f 1691 gift med Karen Pedersdtr Abdon f 1699Hilsen Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen,

Jan, i hvilke kilder har du funnet opplysningene om Jørgen Hansen Wangs foreldre? At han er fra gården Wang i Lenvik har jeg liten tro på, men Vagn i Danmark? At foreldrene hans het Hans og Maren kan man jo tenke seg når man ser navn på de eldste barna. Har du flere forfedre til Jørgen Hansen Wang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Kristiansen

Takk for raskt svar, Jan. Da er vel Per Nermo den rette til å svare på spørsmålet. Jeg vet det er flere som lurer på det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.