Gå til innhold
Arkivverket

[#37202] Hans Olsen født før 1795 i Ringsaker

Gjest Stein Ole Kjær
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Ole Kjær

I min desperate leting etter 'riktig' Hans Olsen spør jeg om følgende; Dere som har en Hans Olsen født i Ringsaker før 1795, kan dere redegjøre for født/døpt + ekteskap og barn før 1812? Prøver meg med eliminasjonsmetoden. Min Hans Olsen ble gift med Marie Larsdatter 10.4.1812 og sønnen Ole ble født 27.9.1812. Marie ble gift igjen som enke 13.11.1823 med Lars Henriksen.Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Ole Kjær

Jeg glemte kanskje dette; jeg har ikke vært istand til å finne dødsfallet til Hans Olsen. Ikke i Ringsaker, ikke på Nes, ikke Vang/Furnes. Det er det som gjør denne saken så vanskelig.Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Ole Kjær

Når Hans giftet seg; Hans bosatt på Nyhuus og Marie på Snilsberg. Forlovere var Tomes Jenssen Nyhuus og Jon Tomessen Nyhuus. Når Ole ble født bodde de på Hvalstadeie og ved konfimasjonen (1829) bodde han på Sougstad. Ole ble gift med Sidsel Jørgensdatter som ble født på Østre Stolpestadeie.Lars Henriksen født på Østre Fuglsengen, Ringsaker, uten at det betyr noe i denne sammenhengen.Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U Vilhelmsen

Hei Stein Ole Jeg kan nok ikke hjelpe deg med ditt problem i skrivende stund. Men siden jeg også sliter med en lignende fyr, nemlig Ole Hansen Nyhus,så kan jeg prøve å ha din Hans Olsen i bakhodet når jeg leter etter min Ole Hansen. Ole Hansen ble utlagt som barnefar i 1807,han ble ikke gift med barnets mor, så det er ikke mye jeg har å gå på. Så eliminasjonsmetoden må nok til her også. Så da blir det å kartlegge alle Ole Hansen/Hans Olsener som er aktuelle har notert meg 4 Hans O og 6 Ole H. Vet du forresten hvor Marie Larsdtr er i 1801 ? Mvh Else Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Ole Kjær

Jeg har beklageligvis ikke funnet spesielt mye om Marie heller. Kun ekteskapet med Hans og Lars og da fødselen til Ole. Men jeg leter jo videre da.Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Ole Kjær

Ole Hansen født 27.9.1812, døpt 4.10.1812 i Ringsaker Kirke. Faddere: Hans Jørgensen og Marte Nielsdatter Hvalstadeie, Johannes Tostensen ibd., Erich Olsen Østberg, Siri Jensdatter Faraasen.Konfirmert 21.6.1829 i Brøttum Kirke. Ved konfirmasjonene var Ole bosatt på Sougstad.Gift med Sidsel Jørgensdatter. Ved vielsen var Ole bosatt på Prestegards-eie.Sidsel var datter av Jørgen larsen og Malline Tollevsdatter.Ole og Sidsel hadde to sønner som jeg har funnet - Hans f. 17.1.1838 og Ole f. 1840.Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Forstår ikke hvorfor han var konfirmert i Brøttum hvis han bodde på Sougstad ? Det var merkelig,men står det så stemmer det vel. Jeg finner ikke Ole og Sidsel i 1865,døde de tidlig ? Else Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.