Gå til innhold
Arkivverket

[#37230] Jacob Jansen eller Janson fra Bergen

Gjest Birgit Eyser
 Del

Recommended Posts

Gjest Birgit Eyser

Er på jakt etter min oldemor(Josefine Mathilde Jansen f.i Trondheim den 6.1.1862 og konf. 1.10.1876) sin far. Hennes mor var Martina Hauan eller Haugan fra Frøya. Jeg har tidligere hatt dette innlegget under Hordaland uten å komme videre: 28162: Jacob Jansen, død i Bergen 1897? Nå er flere kirkebøker tilgjengelig på nett og jeg har funnet nye opplysninger. Kirkeboken med dåpsinnførselen er ikke tilgjengelig enda, men under hennes konfirmasjon i Domkirken står det at far er 'søfarende(s)Jacob Jansén' Den eneste jeg finner som kunne passe i ft. 1865 er skipskaptein Jacob Janson: Lenke. Han giftet seg i Bergen i 1864. Er det noen som vet noe om denne Jacob, og da spesielt hva han gjorde på begynnelsen av 1860-tallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgit Eyser

Det er den samme ja. Har ikke funnet andre JJ som etter min mening kan være aktuelle. Ikke minst fordi det i 'familiehistorien' oppgies at han var fra Bergen.Birgit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgit Eyser

Takk for opplysningene. Jeg lurer på om det også er mulig å finne ut hvilke skip han seilte med, da spesielt i 1860 og 1861? Vet at han ble 'landfast' på 70-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

jeg finner ikke skipslister for 1860-1861 verken for Bergen eller Trondheim.her fikk han borgerbrevLenkeellers kan du søke på Google: Jansen eller Janson (de benyttet også det navnet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.