Gå til innhold
Arkivverket

[#37235] Foreldre til Marthe Pedersdatter f ca 1757 Ringsaker Hedmark

Gjest Mona Årnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Årnes

Hei. Jeg ønsker hjelp til å finne foreldre og besteforeldre til Marthe Pedersdatter f ca 1757 Ringsaker ? gift med Peder Halvorsen 71 år i folkelteelingen 1801. Bonde på Kongsund Takknemlig for hjelp. Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U Vilhelmsen

Enken Marthe Pedersdtr som i 1794 ble gift med Peder Halvorsen(hans 3.ekt) var datter av Peder Hansen Hougen og Gunhild Stephensdtr Kinde. Hun var dpt 16/5 1758.Disse ble viet 25/9 1745. Peder Hansens aner har jeg ikke. Gunhilds finner du under Kinde i Brøttums boka.Else Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei. Takk skal du ha. Jeg holder på å fylle ut et anetre og manglet derfor disse. har du noe på foreldrene til svigerdatteren deres Marthe Jensdatter f ca 1770? Håper dem har Brøttumsboka på Biblioteket. MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U Vilhelmsen

Mener du Marthe Jensdtr som ble gift med Halvor Pedersen Kongssund ? I så fall var han dpt 17/11 1771 som sønn av Peder Halvorsen Kongssund og Kari Enersdtr Øveraasen. Disse ble viet 23/12 1770 fikk tre barn Halvor, Else og Ener. Kari Enersdtr dør 30/7 1793, Peder gifter seg da igjen 25/6 1794 med enke Marthe Pedersdtr Byen eie.De fikk to barn Kari 1797 og Peder i 1800. Så hvis du er etterkommer etter Halvor er ikke Marthe den rette moren men altså Kari Enersdtr.I sitt første ekteskap med Gunhild Hansdtr Høyby hadde Peder tre barn. Else Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.