Gå til innhold
Arkivverket

[#37254] Daniel Andreas Dass Villiamsen, Meløy, Nordland

Gjest Steinar Gilde
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Gilde

Daniel Andreas Dass Villiamsen f. 1844-45 i (Rødøy)Meløy. Hans far var Villiam Ellingsen. Daniel flyttet til Ørland i 1876. Han ble gift på Ørlandet i 1876 med Boletta. Familien var en tid på Bolga og fikk datra Edvarda Kristine f. 12.5.1890. Hun ble døpt der 2.6.1890, før familien dro tilbake til Ørlandet.Er det noen som har kjennskap til Daneiel opphav og forfedre ? Mvh SG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Fant to forekomster på FamilySearch:DANIEL ANDREAS WILLIAMSEN Christening: 15 MAR 1840 Meloy, Nordland, Norway Father: VELLUM ELLINGSEN Mother: ELSE MALENA DANIELSDRSource Information: C427552 1825 - 1844 (Avskrift fra kirkebok)DANIEL ANDREAS DASS WILLIAMSEN Birth: 22 APR 1845 Christening: 13 JUL 1845 Rodoy, Nordland, Norway Father: WILLIAM ELLINGSEN Mother: ELSE DANIELSDTR.Source Information: Batch Number: 8313951 (submitted by a member of the LDS Church) - Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Avskrifta fra kirkeboka er for perioden 1825 - 1844. Den første Daniel kan være en bror som døde ung.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Johannessen

Hei SteinarWillum Ellingsen finner du i ”Slægten Benkestok” side 264. Han var bror av min tippoldefar Lars Ellingsen, f. ca 1805, som igjen var gift med en søster av Else Danielsdatter. Hvis du oppgir mail-adresse, kan jeg sende utskrift av det jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Gilde

Hei. Takk for responsen begge to. Dette begynner å bli moro. Daniel bruker navnet Dass, men det er vel ikke sikkert at han har noe med gamle 'Petter' å gjøre. Tar imot all informasjon med takk. Hilsen SG. s-gilde@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.