Gå til innhold
Arkivverket

[#37277] Peder Monsen F 1862 i Vik S&F

Gjest Helge Bergfjord
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Bergfjord

Peder Monsen f 1862 d 1898 i Bergen. Han gifter seg i 1894 med Kari Knutsdatter f 1867 i Sogndal. Har søkt tidligereLenke uten å finne om de hadde barn. finnes der noe søkbart på nett om skifte i 1898 i Bergen? eller må jeg gå til Statsarkivet Bergen? Er det noen som kan hjepe? Vh Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kirkebøkene for Bergen er scannet og lagt ut så du kan jo se etter barn i dem. De ble jo gift i Nykirken og Peder ble gravlagt fra NK så da er kanskje det stedet å begynne. Eller så kan du prøve å finne Kari i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Bergfjord

Takk for svar Berit, har søkt på 1900 tellingen alle tenklige steder uten å finne henne. Men jeg tok tipset ditt, og finner nå noen som kan passe Lenke Men nå heter hun Kaia Knutsen ektemannen heter Peder Monsen Nesse årstallet når de er født ser ut til og passe. De får en sønn : Monrad Kristian født den 24 nov 1896 Vh Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Bergfjord

Ser lenken ikke virker, men kan da opplyse at jeg fant Monrad Kristian f den 24.11.1895 i Skanna kyrkjebøker side 28 i Nykirken i Bergen. Kom til å skrive feilt årstall på Monrad i forgånde svar. Har nå funnet han i Sogndal i ft 1900 på gården Nornes som fostersønn hos Hans Hofslundsengen og Anna Knutsdatter. Tror at Anna er søster av mor til Monrad. Er der noen som kan gjøre oppslag i Byggdebok hvor gården er omtalt? Ønsker også å vite, hvordan det gikk videre med ham. Vh Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Sværen

Monrad Kristian KAN ha kome attende til Bergen i vaksen alder. I 'Bergens Adressebok 1924-1925' på s. 300, finn eg 3 stk Monrad Pedersen.(Boka finn du på Digitalarkivet).Du kan senda inn spørsmål på 'Spørjeveven' i Fylkesarkivet i SF.Du kan óg senda e-post til slektsforskare ang. Sogndal, som du finn på DIS, Slektsforskarbase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Bergfjord

Takk for hjelp Jon. Du kan ha rett idet, men det er vaskelig å få bekreftet om det er rett mann. Tror jeg fant moren død her Lenke så det skulle vært greit å få opplyst om han ble gift, og fått barn. Kan forsøke med nytt innlegg om jeg ikke kommer videre. Vh Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.