Gå til innhold
Arkivverket

[#37282] Abrahamsen. Etterkommere i Sandfjord, Båtsfjord

Gjest Eirin Høiby
 Del

Recommended Posts

Gjest Eirin Høiby

Prøver å finne etterkommere etter August (Kristian Falch Heggelund)Abrahamsen og Anna Karolina Karlsdatter. F. hhv Karlsøy og Lyngen, men flyttet til Syltefjord. De bodde i Kvalsund før de kom til dit.1900 tellingen LenkeMvh Eirin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Det er ikke så mye jeg har på Karl, men her kommer er det i alle fall:Karl Abrahamsen f. 10 Aug 1869, Russenes, Hammerfest, Finnmark, d. 1937gift 1.g. 18 Aug 1896 med Berthe Marie Larsen f. 1879, Syltefjord, Båtsfjord, Finnmark, d. 10 Okt 1904, Syltefjord, Båtsfjord1-Augusta Kristine Abrahamsen f. 24 Des 1896, Syltefjord, Båtsfjord2-Viktoria Eline Abrahamsen f. 5 Aug 1898, Syltefjord, Båtsfjord3-Elmine Marie Abrahamsen f. 7 Mar 1901, Syltefjord, Båtsfjord4-Olaf Abrahamsen f. 2 Aug 1903, Syltefjord, Båtsfjordgift 2.g. med Olga Gerda Josefine Sivertsen f. 1886, Marfjord, RusslandHar vel nevnt det tidligere, men det ser ut for meg som Abrahamsen-familien har flyttet fra Syltefjord på begynnelsen av 1900-tallet.Karls bror Anton har antakelig flyttet til Berlevåg, for ved datteren Ane Katrines konfirmasjon (Tana, 1913), er bopel oppgitt til Berlevåg.Mvh Odd Villy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eirin Høiby

Takk igjen Odd Villy. Her kom flere navn jeg ikke hadde sett før. Vet du om Russenes var i Kvalsund kommune? De bodde jo der en stund. Det er fortsatt en eiendom i familiens eie, så jeg venter på skifteattest for å prøve å finne ut mer. Mvh Eirin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Russenes er oppgitt som bosted ved Karls dåp i 1869, og stedet ligger i Kvalsund kommune (ca 1 km øst for tettstedet Kvalsund).Ved Peder Martins dåp i 1872 er bosted oppgitt til Oldervik og det samme er tilfelle ved FT1875. Det betyr at familien har flyttet over til østsiden av Repparfjord. Oldervik ligger nesten ytterst i fjorden, ca 10-12 km fra Olderfjord i bunnen av Repparfjord.Mvh Odd Villy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eirin Høiby

Forøvrig står det i 1875 tellingen at Anton og Regina var født i Kvalsund. Det er feil- de var født på Karlsøy. Takk igjen Eirin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.