Gå til innhold
Arkivverket

[#37297] Foreldre og slekt til Ager Elise Birgitte Kristensen født i Hurum.

Gjest Unni Bjerklund
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Bjerklund

Jeg er intressert i å vite mest mulig om Slekta til min oldemor Elise Birgitte Kristensen født 1850 eller 51 i Hurum. I 1900 telling fra Hurum fant jeg henne boende med en bror ved navn Bernt Kristensen. Hun fødte min bestefar Emil i 1876 utenfor ekteskap . Han ble født i aas prestegjeld og komfirmert i Hurum 1891.(holmsbo) Ble hun aldri gift? Når døde hun? Hvem var hennes mor og far? Hadde hun flere søsken enn Bernt? Er det noen som vet noe om Elises slekt ?Unni Bjerklund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Hei...Fant følgende blant døpte på DA. Fødselsår aviker noe på både Bernt og Elise/ElisabethElisabeth Birgitte (må vel være din oldemor) [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=dp06281847&gardpostnr=232&personpostnr=1927&merk=1927#ovre>LenkeBernt Christian LenkeHans Martin LenkeHanna Louise LenkeAnton LenkeAnders Thorvald LenkeKaren Johanne LenkeMartine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Erik Bjune

Hei!Har sendt deg en fil på mail med litt mer utfyllende oppl om forfedrene.Elise får også en datter i 1871 utenfor ekteskap som heter Mathilde Elise, faren er Christian Magnussen Verpen.Siden Elise står oppført i 1900 som uift og uten egne barn boende hos seg, er det vel sannsynlig at hun ikke ble gift samt ikke fikk flere barn??Mvh Erik Bjune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Bjerklund

Takk for opplysning om Elise Birgitte.Jeg har ikke fått den filen Erik. Epost adressen min er soyvind@hotmail.com.Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.