Gå til innhold
Arkivverket

[#37325] Oppl. fra FT 1900 eller Komm. FT 1912 Bergen

Gjest Barbara Lose
 Del

Recommended Posts

Gjest Barbara Lose

Jeg er interessert i skjebnen til denne familien: LenkeMoren Anne Gurine Andreassen f. Rasmussen døde 11.3.1901 (gravl. 18.4.1901, Sandvikskirke). Da faren var i live, bodde hele familien i Stølens Arbeiderbolig B og hørte hjemme til Mariakirke sokn. Men etter oktober 1998 (Dagmar) finner jeg ingen av barna konfirmert i MK, heller ikke i Sandvikskirken, Korskirken eller Domkirken.Oskar Johan døde 25.5.1908 (Stiftelsesprest). Men hvor ble det av Dagmar Theodora, Kristofa Martine, Olaf Wilhelm og Julius Bertrand etter 1900? Er noen av dem kanskje fremdeles boende i Sandvigsvei 60 i 1900?Mvh. Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

I farten finn eg Dagmar Theodora Andreassen i 1912 som fødd 23.2.1883 og busett 1912 i Dragesmuget 2, 1. etasje som ugift tenestejente hjå kontorist Brynjulf Eimstad. Ho hadde i 1909 vore busett på Stølen 16.Julius ser eg ikkje noko til i 1912.Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Hjertelig takk for hjelpen, Lars!Det passer bra. Kontorist Brynjulf Eimstad giftet seg 1904 med Dagmars elder søster Bernhardine.Med vennlig hilsen,Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Dagmar Theodora Andreassen får en sønn med Jakob Knudsen (styrmann) den 14. november 1905. Sønnen blir kalt Jakob Knudsen. Han blir konfirmert fra Åsane kirke 26.09.1920, var da pleiesønn på gården Li i Åsane. Hans biologiske mor ble oppgitt til å være i Amerika. Under emigranter finner en at Dagmar drar til USA 29.07.1912.Bergitta Oluffa Andreassen blir også konfirmert i Åsane kirke 23.09.1900. Hun var da tjenestepike på gården Hitland.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.