Gå til innhold
Arkivverket

[#37347] Ektepar fra Sör-Odal

Gjest per evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest per evensen

Kan noen hjelpe meg å finne foreldrene til Tor Persen Börgen, Sör-Odal, f 1717,d 1779 og Tore Persdatter Ellingsrud, f 1723,d 1784 De giftet seg med hverandre i 1745 All hjelp mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Sør-Odal bygdebøker:Bd. III, s.186, Ellingsrud gnr. 37:1) Gisle. Gisles stefar het Per Gjersøyen.2) Høgne Gislesen (ca.1604-77). Gift med Dorte Torsdt. fra Vestre Os.3) Kirsti Høgnesdt.(ca.1647-1719). Gift med Anders Persen fra Nedre Sand i N-Odal. Hans far, Per, var fra Duåsen.4) Per Andersen (1690-1753) gift 1714 med Elis Tostensdt. fra Nedre Nordset (1690-1757).5) Tore Persdt. f. 1723 gift med Trond Persen Børgen. (Navnet hans blir korrigert i teksten under Børgen). Børgen gnr. 88, bruk nr. II, bnd VII s. 500:1) Gunner Sjønnesen, død 1689.2) Sjønne Gunnersen gift med Siri Persdt.3) Per Sjønnesen (1694- ) gift 1717 med Marit Toresdt. fra Oppstad (ca.1685-1755)4) Tor Persen (1719-79) gift 1745 med Tore Persdt. Ellingsrud (1723-84) (III 186). Her rettes hans navn til Tor og ikke Trond. Han var bruker på Børgen.Dette er en kortversjon fra bøkene. Det står mye historie om personene, så om du klarer å få lånt dem ville det være aller best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per evensen

Hei Berit!Takk for god hjelp. Jeg bor på Öland, så det er desverre et stykke til bygdebökene. Vet du noe om gårdene og plassene som er nevnt?mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg vet ingen ting om stedet. Jeg har bare skrevet av fra bøkene, og fortellingene rundt personene blir for mye å skrive ned og tar nok desverre for lang tid for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.