Gå til innhold
Arkivverket

[#37354] Indre Holmedals Prestegjeld Søren Olsen f 1843

Gjest Arnfinn Wangsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfinn Wangsmo

Søren Olsen født 1843 i Indre Holmedal Prestegjeld.Han giftet seg 3.11.1874 i Bø kirke,i Vesterålen med Britha Monsdatter Anthun.Jeg vet ingenting om han og hans familie.Jeg er takknemlig for all oppdatering om slekt og etterslekt til disse to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yvonne Trengereid Eide

Han her er født ca. 1834. Har du fødselsdato fra kirkebok eller er det ca.tall slik som det i så tilfelle er her i tellingen? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yvonne Trengereid Eide

Han her er født i Indre Holmedal pr.gjeld i 1843:LenkePersoner født år som begynner med 184 er det en del av. Har du en gård han kom fra også, eller kun prestegjeldet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Hei Jeg hadde det ifra de lenkene du viste til+Giftermålet i Bø.Det kan være at det er rett person du har,men jeg har ingen gård kun prestegjeld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Har du sett på 'utflytte fra S & F'? Det er en S. Olsen Sande som flytter til Bergen i 1866, ellers er det en S. Olsen Öen som flytter til Kinn i 1872 fra Indre Holmedahl på det tidspunktet. I 1843 er det födt to S. Olsen nettopp på Sande:1.Sören Olson foreldre Ole Otteson Sande og Sylvia Madsdtr2. Sören Johannes Olson foreldre Ole Johans. Sande og Sophia Gjertsdtr.[url="http://fylkesarkiv.no/>http://fylkesarkiv.no/han kan jo ha truffet sin kone i Bergen, men hvem av disse to er det i så tilfelle?Dersom du får tak i kirkeboka, står det kanskje hvem foreldra var:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Ifølge Bygdeboka for Gaular, bind V, side 407, var Søren Olsen, sønn av Ola Otteson og Sylvi Madsdotter, f. i 1843 og vigd 1870 med Nille Kalsdotter, f. 1840 i Hyllestad. Hun døde på Sande i 1916 og Søren døde i 1918 på Sande. De hadde 7 barn.Mvh.Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

TUSEN TAKK DU HAR HELT RETT.HAN KOM TIL BERGEN 1866.Det var alt jeg visste om han.Du har vært til stor hjelp!Mange tusen takk!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Barn av Søren og Berthe i hht. FS IGI: Oluf Martinus 1876, Peder Magnus Theodor 1878. Det er også oppført en Peter Olai 1875 men mor er her oppgitt som Berthe Olsdtr. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda! jeg ser at lenkene til S&F fylkesarkiv forsvinner, selv når man högreklikker!Siri Andersdtr Foss f. 16.4.1779 far: Anders FossSir og Gerdt Johannesson: 11.11.1799Namn Gerdt Johanness.Sande Siri Andersd. Foss prestegjeld Gaular

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå forstår jeg ingenting, de kom tilbake! Gerdt Johannes. over er jo gal födsel, det er til en kvinne!! men fant at Gerdt Johannesson var först gift med enke Marthe Gregoriusdtr i februar 1793, begge födt Sande og bustad Sande.Fant dette på FS, men det er lagt inn av noen og ikke fra kirkebok, så det må sjekkes: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.