Gå til innhold
Arkivverket

[#37362] Fridtjof Venæs

Gjest Elin Anita Kvitvær
 Del

Recommended Posts

Gjest Elin Anita Kvitvær

Vi er på jakt etter en oldfaren til min mann. Fridtjof Venæs. Han er født i Bjjugn, var gift med Malmfrid Nøstvik. I løpet av krigen dro han til Sverige og vi tror han mønstret på et eller annet Marinefartøy.. Offiser 1942. Vi tror han deserterte i USA. Min svigerfar har en veske som stammer fra han og inni den står det VII Whiteleys 1942. Vi lurer på om dette kanskje kan være navnet på båten han reiste med. Vi er egentlig på jakt etter hans lekt og etterkommere i USA. Hvis det er noen som kan hjelpe oss litt på vei så hadde dette vært kjempe flott...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Lånte tilfeldigvis kirkebokavskrift for Bjugn på biblioteket i dag og her er Fridthjof som Monica har funnet; født 07.08. og døpt 04.09.1898, av foreldre Gabriel Johansen Venæs (handelsm.) og Johanne Mathilde Johansd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica B. Lystad

Har prøvd å søke på Whiteleys, men har ikke funnet noe britisk fartøy ved det navnet. Jeg får imidlertid opp mange treff som tyder på at det kanskje er et område rundt London som heter det..Fant dette på nettet også: Lenke Der står det litt om at mange nordmenn som dro til Sverige havnet i Storbrittania. Kanskje det finnes en oversikt over disse en plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.