Gå til innhold
Arkivverket

[#37363] Hvem var Emil Gustavsen Sand f. 24.10 1876 sin første kone?

Gjest Unni Bjerklund
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Bjerklund

Jeg har flere spørsmål angående min bestefar Emil Gustavsen Sand født i aas prestegjeld i Akershus i 1876. Han har flere barn fra første ekteskap ei Elfrida,Wilhelm, Signe, Olaf, Elsa, Edel, Einar, Storm, Ruth, Johan. Jeg vet ikke om disse hadde etternavnet Gustavsen eller Sand eller beegge navn. Sand navnet var et navn bestefar tok senere i livet.Den første konen hans var fra Varmland i Sverige men hva het hun? Bestefar var sjømann men han kjøpte bruket Eklund på Dillingøya i Moss.Jeg tror de bodde her sammen. Etter hun døde dukket mormoren min Gudrun opp som husholdeske og ble senere hans kone.Jeg vet veldig lite om min bestefar og er derfor veldig intressert i å vite mest mulig om han. Alt er intressant. Når giftet bestemor og bestefar seg? Er det noen som vet noe? Når døde bestefar?Unni Bjerklund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya LIllemoen

Hei Unni Finner en Emil Gustavsen Eklund på Familysearch, han har tatt Eklund som etternavn, han gifter seg med ei Josefine Lundquist, navnet lyder svensk. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest gunhild Svendstad

Dette er rett Emil. Derfor var han nok ugift i 1900. Da stemmer det ikke med Josefine Lundkvist som hans første kone.Jeg tror Emil avla sin verneplikt i årene 1897 til ca 1900 på to skip som heter tordenskjold og nordstjernen.Takk for svar.Gunhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.