Gå til innhold
Arkivverket

[#37380] Kirkebokoppslag for Marie Evensen, gift Pedersen, født 21.01.1866 i Drammen?

Gjest Lill Juelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Juelsen

Jeg kjenner ikke til hvilken kirke hun er døpt i, men sannsynlige er det Strømsø eller Bragernes.Håper på hjelp med å finne foreldre etc.Med vennlig hilsen Lill Juelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Riise

Du la dette innlegget i Arkivforum som foruten spørsmål om kjelder/databaser i Digitalarkivet og om arkivsaker generelt, kun besvarer spørsmål retta til Statsarkivet i Bergen( Dvs. kjelder ifrå Hordaland eller Sogn og Fjordane). Eg har derfor flytta det over i brukarforum, med håp om at nokon der kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Finner en Marie født 21. januar 1866 i kirkeboka for Eiker. Foreldre: Smed Ole Evensen og hustru Karen Johanne Ellingsdtr., bosted Vestfossen. Så veldig langt fra Drammen er det jo ikke! Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

En bekjent har bedt meg sende inn forespørselen. Hun hadde fødselsdato og mente det var familie knyttet til Mari Evensen, Nedre Eiker født 26.8.1829 og far Nils Nilsen f. 24.7.1833, N. Eker.Jeg kan ikke helt forstå det, men lovet å spørre om noen ville forsøke finne det. Marie skal ha vært gift med en skipsfører eller lign. Jeg kan selv ikke finne henne i folketellinger. Jeg er redd den beste måten - istedenfor å lete etter 'umulige' navne-relasjoner - er å gå på kirkebøker i Drammen. Men det er vel for mange av dem... Tusen takk for velvilje! Mvh Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Jammen fant du en mulig.. Marie skulle ha en sønn som skrev sang til hennes 80 års dag i 1946. Vi har også en adresse på ham, Tollbugt. 54 (antar Strømsø). Han KAN jo ha kommet til på senere tidspunkt.Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

I folketellingen for 1900 finner vi henne jo i Drammen, som Jon T. har lagt lenke til. Det står der at hun er født i Eiker, det var derfor jeg sjekket kirkeboken for Eiker. Glemte å si at jeg har sett i kirkebøkene både for Bragernes og Strømsø i 1866 uten å finne noen som kunne passe med den datoen du har oppgitt. Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Tusen takk skal du ha, Else! Jeg ser nå en teoretisk mulighet i: Ole Evensen KAN være bror av Mari Evensdatter d.e , slik at Marie er niese av henne istedenfor datter. Marie Pedersen f. Evensen er på¨et tidspunkt blitt oppfattet som relativt nær familie siden sønnen har sendt sangen til ukjent familie i Oslo.Mari Evensen f. 26.8.1829 eller 1830 (søster av smeden?) er født i Nedre Eiker av far: Even Olsen, Vestfossen f. 1790. Mor: Berte Gislesdatter, Brekke i Eiker, f. ca 1798, viet 25.10.1821 i Haug.A Long shot, kanskje... Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Her er dødsfallmeldeingen etter Even Olsen,Vestfossen. Død 16/8 1875.1 Ole Evensen, 50 år, Daler 2.Hans J. Evensen, 48 år, Vestfossen 3.Erik Evensen, død, 3 barn i Vestfossen 4.Gunder, død, 1 barn 5.Oline Evensen g.m. Ole Strøm, Drammen 6.Mari Evensen, død, 3 barn. a.Erik Nilsen, 16 år b.Gunder Nilsen, 7 år c.Nicoline Nilsen, 10 årmvh Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Dette er et fantastisk forum! Min grandonkel Ole i Daler har muligens mistet sin eneste datter, Elen. Men gr.onkel Erik Evensen, som er død, har 3 barn i Vestfossen. Gr.onkel Gunder Evensen, død, har 1 barn. Oline Evensen kan være yngre og få barn senere? Min oldemor Maris barn er Erik, Gunder, min bestemor Nicoline, senere Laura Bolette.Vi kjenner heller ikke barn etter Erik, Gunder, Laura Bolette kom det inn et forslag til i annet innlegg.Ovenfor nevnte sønn av Marie Pedersen het Ole... Finnes det noen mulighet for å finne ham på nevnte adresse?Alle disses etterkommere er ukjente for oss, tross slektsnærhet. Dersom noen kan greie å finne familiene nærmere nåtid, hadde det vært fantastisk! Mvh Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.