Gå til innhold
Arkivverket

[#37410] Søk på Ancestry, et annet abbonement enn mitt?

Gjest Gry Vibeke Ertvaag
 Del

Recommended Posts

Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Det er lov å spørre.....:)Jeg har et USA abbonement på Ancestry. Så finner jeg et spor på søkesiden der, som KANSKJE kan være noe i, men det er 'a long shot' som det heter. For å se på søkeresultatet, om det er noe i sporet, må jeg kjøpe et annet abbonement for hele verden hos Ancestry. Eller - jeg kan spørre om noen som har riktig abbonement kan tenke seg å ta dette ene søket for meg.Det gjelder Johan SOm er i USA i US Census 1900, yrke ant. da Mate Lighter, altså på båt. Han er alien da. Derfor kan det være en mulighet for at dette er samme mann.INfo fra Ancestry-abbonementet mitt er som følger: 1901 Wales Census Record about Johan Olsen Name: Johan Olsen Age in 1901: 31 Estimated birth year: abt 1870 Relation: Crew Household: View other family members Gender: Male Where born: Norwegean Subject, NorwayCivil parish: Vessels Ecclesiatical parish: Dock Barry County/Island: Glamorgan Country: WalesStreet address: View image Condition as to marriage: View image Education: View image Employment status: View image Occupation: View imageSource information: RG13/4995 Registration district: Cardiff Sub-registration district: St Nicholas ED, institution, or vessel: Nordfarer Folio: 151 Page: (click to see others on page) Household schedule number: 1 Vet ikke hva selve originalen kan fremskaffe av informasjon.Hvis du har lyst å sjekke søket for meg, er jeg veldig glad. Hvis ikke, er jeg ikke sur heller:)Mvh. Gry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Er det forresten noen som vet hvordan jeg kan finne noe om dette skipet Nordfarer? Internettsøk gikk dårlig foreløpig, da det er mange båter som har hett det.Mvh. Gry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Tusen takk ,det var raskt!Det var synd det ikke var mer info å hente, enn at han var Crew, Seaman og Worker. Ingenting om fødested i Norge, men det var vel ikke å forvente.Passer i alle fall med sivilstand og alder. Fortsatt mulig som kandidat. Tusen takk for hjelpen!Mvh.Gry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.