Gå til innhold
Arkivverket

[#37412] Etterlyser Betsy Anderson

Gjest Magne Haukelidsæter
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Haukelidsæter

Betsy om det var det hun het ved utvandring vites ikke. Hun ble gift med Torgils Måkestad som utvandret i 1847, han tok navnet Tomas,(Thones) Newton. De fikk en sønn som het Willet David Newton, Betsy død ca. 1860. Han var farmer i Dane Wisconsin. Jeg har alle opplysninger om Torgils, men Betsy har vi ikke kunne finne ut hvor kom fra i Norge. Etterkommere i USA har jobbet med dette i mange år uten å spore opp historien til Betsy. Jeg har prøvd forskjellige fora her hjemme uten å lykkes. Torgils var fødd 08.12.1827, døde 16.08.1919 Grinnell Iowa. Sønnen Willet født 30.11.1958 døde 07.03.1935, Marshfield, Oregeon. Nå prøver jeg her for å se om det er noen som kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin A. Nissestad

Vet du noe om i hvilken kirke sønnen deres ble døpt? De ble muligens gift i samme kirke. Jeg vet det eksisterer kirkebøker for Koshkonong-kirkene i Dane co, Wisconsin. Jeg har et 'marriage record' fra 1860 utstedt av Koshkonong Prairie Historical Society. Det finnes ikke så mye info på hjemmesidene deres (http://www.koshkonong.org/), men du kan jo prøve å kontakte dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.