Gå til innhold
Arkivverket

[#37416] Slekta Rise på Jæren

Gjest Nils Tore Leivdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Nils Tore Leivdal

Ane Marta Knutsdotter Høgset frå Gjemnes på Nordmøre f. 1861 vart truleg gift med ein sjømann Rise frå Stavangerkanten. Etterslekta skal ha gard på Jæren.Ane Marta hadde fleire søsken,m.a. Guri f. 1865 gift med ein sjømann i Haugesund.Ole Martinus f. 1875.Meieribestyrar på Ringsaker.Vil gjerne ha opplysningar om desse og etterslekta deira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Jeg har kikket på Risa-gården i Hå, men du har for få oppl. til å kunne finne etterkommere der. Har lest igjennom alle gårder med barn, der er en del som har reist inn til Stavanger, oppgir å være handelsmann og koner oppgitt. Har også undersøkt i Stavanger 1900, der er ingen funnet foreløpig, skal se en gang til, men du burde vite noe mer. Der er ingen av dem på Risa som oppgir å kommet annet sted fra og ingen fremmed som har slått seg ned. Det er to koner en fra Sokndal, og Mandal men ingen nord fra. Mvh. Sol Kerry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Kunne det være denne Mathias Riise, gift med Martha i FT 1900 for Gjemnes? Han er ikke fra Jæren riktignok, men fra Sogn:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nils tore leivdal

Til Astrid Ryen. Takk for opplysningar! Eg trur du har funne rette personane. No håpar eg at etterslekta melder seg.Helsing Nils Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.