Gå til innhold
Arkivverket

[#37419] Floer-slekt

Gjest Ole G Taraldset
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole G Taraldset

Søker etter foreldre/aner til skredder Jens Sørensen Flor (Floer) (ca 1690-etter 1728) n. 1728 i Købmager kvarter i København. Jeg mener han er far til Søren Jensen Flor (ca 1715-1761) med borgerskap i Bergen i 1743 og gm Clara Dorothea Lillienskiold (1720-1809). Jeg har registrert 3 barn etter Søren og Clara. Agnete (1755-1756), Andreas (ca 1758-1836) og Anne (1759-1763). Jeg har og registrert 2 mulige barn, nemlig en nordmann Peter Flor , snekker (som faren? og m.n.e. morfar?), som tar borgerskap i København i 1782 og en nordmann Jens Sørensen Flor, baker (m.n.e. farfar?) som tar borgerskap i København i 1786. Begge disse 2 er nevnt i NST b I s 322 .mvh Ole G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg ser jeg har notert at Clara Dorothea fikk fire barn med förste mannen, men finner kun Anne Agnete döpt 1759 i Bergen: LenkeHun ble gift med Sören i 1752 og han döde visst som du sier i 1761.Hun ble ellers gift med Michael Host i 1764 og med Asbjörn Nilsen Mall i 1772, ingen barn med disse. Jeg har heller ikke funnet foreldre til Sören.Jeg er kommet over en Lars Jensen Floer (gift på Hof i 1738), mulig bror til Sören?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole G Taraldset

Takk til Kjellaug.Søren hadde en datter som jeg tror het Agnete etter Sørens 1. kone Agnete Howat død 1750. Lille Agnete døde bare 9 måneder gammel i 1756 og hun står nevnt som 'Soren Flors datter'. Andreas kan jeg ikke finne fødselsåret til, men han døde i 1836 78 år gammel. Han ble gm Anne Cathrine Reinertsen (1759-1797) 23-07-1778 i KK. De fikk 10 barn og har en stor etterslekt. Det er ikke umulig at Lars Jensen Floer på Hof kan være av samme slekt/event Sørens bror. Det hadde da vært en fordel om en først kunne komme litt lenger bakover i slekten og kanskje finne nye opplysninger der.mvh Ole G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hadde vi enda visst hvor omtrent han ble födt..Finner to på FS födt i Norge, men han kan jo komme fra Danmark og der er og folk med navn Flor/Floer/Flohr, i Tyskland er det og en god del med dette navnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.