Gå til innhold
Arkivverket

[#37428] Etterkommere av Mathilde Mathiasdatter på Helgøya, Nes i Hedmark.

Gjest Guttorm Flygel
 Del

Recommended Posts

Gjest Guttorm Flygel

Mathilde Mathiasdatter (datter av Mathias Larsen og Marie Eriksdatter) var født 1848 i Østerhagen på Helgøya. Hun ble gift 20 nov 1875 med Andreas Eriksen f.1849 d.1917. Mathilde drev med landhandel og bakte 'Mathilde-kringler'. Jeg søker etterkommere av Mathilde og Andreas som kan hjelpe meg å identifisere personer som er avbildet sammen med Mathilde på noen bilder jeg har liggende.Mvh Guttorm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Gundersen

Fra Nesboka andre bind del 1 side 503 'Nygård'Andreas og Mathilde var skilt i 1900. Mathilde fortsatte handelsvirksomheten hos foreldrene i Østerhagen.Barn: 1) Anne Marie født 1876, reiste til Amerika i 1894 2) Edvin født 1880, reiste til Amerika i 1898 3) Mina født 1883, hjemme i 1900 4) Laura født 1886, hjemme i 1900Det står et bilde i bygdeboka (side 507) hvor Mathilde Eriksen (Østerhagen) er med i Vestgård sammen med mange naboer.Fra boka 'Nes og Helgøya Utvandring (2002) side 251 og 25215/3 1894 med Montebello Marie E Nygaard 18 år pige. Billett til Edgerton13/9 1898 via Gøteborg Edvin Nygaard 22 år (Eriksn) landhandelsønn. Billett til Manitovoc, Wis.Håper det var ny infoSteinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guttorm Flygel

Takk til Steinar og Berit. Noe nytt var det for meg, men jeg ønsker altså kontakt med nålevende etterkommere for identifikasjon på bilder jeg har liggende av Mathilde med familie.Mvh Guttorm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Gerd Kvitvik

Hej Guttorm.En liten fråga till dig utanför ämnet. Kommer Narviks nya kyrkogård att läggas ut på nätet? Jag försökte skicka mail till dig, men den fung. ej, Mvh Anne-Gerd Kvitvik (med rötter i Narvik)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guttorm Flygel

Til Anne-Gerd: Det blir iallefall ikke lagt ut på nettet av meg. Men du kan ta kontakt med kirkeverge Tor Akselsen i Narvik kommune, der har de alle kirkegårdene i Narvik på data. Er du i slekt med Inger og Svein Kvitvik?Mvh Guttorm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.