Gå til innhold
Arkivverket

[#37430] Mette Mikkelsdatter død 1770 på Oppåker i Nes, Akershus

Gjest Laila S. Hynne
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila S. Hynne

HeiMette giftet seg 8/11 1759 i Nes med Gulbrand Eriksen. Jeg har funnet følgende barn av dem i kirkeboken: Berte f. 1763, Dorte f. 1667 og Lars f. 1769. De hadde også en sønn Erik f. ca 1760. Han har jeg ikke funnet i kirkeboken. Har gått gjennom flere ganger, så han er kanskje uteglemt.Fadderene til de tre barna gir ikke noe pekepinn om hvor Mette kommer fra (for meg i hvert fall).Ved vielsen står hun som Mette Grenie. Hun var ifølge k.b 37 år da hun døde, altså f. ca 1733.Har lett blant konfirmerte i Nes. Der fant jeg kun en Mette Mikkelsdatter. Hun sto som Mette Mikkelsdatter Henoug (Henu) konfirmert 1751.Har lett i kirkeboken etter dåpen til denne Mette, men fant ikke noe. Kvaliteten på teksten var veldig dårlig, og noen steder helt borte. Så hun kan være der for det.I bygdeboken for Nes finner jeg en Mikkel Halvorsen på gården Øvre Henu, side 169-170 i bind 2. Han var gift to ganger og fikk flere barn. Men det er ikke nevnt noen Mette. På gården Greni finner ingen Mikkel som kan passe som far.Jeg sjekket også faddere for noen barn av Gudmund og Ole Mikkelsønner fra Øvre Henu. Verken Mette eller ektemannen er fadder. Her har jeg nok ikke sett på alle barnas dåp.Har noen forsket på denne familien fra Øvre Henu? Hører 'min' Mette til her?Takknemlig for all hjelp.mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Mette Mikkelsd. døpt 18/11. 1733. Foreldre Mikkel og Anne Bodding. Kirkebokavskriftene i Nes er nå på CD. Hilsen Finn S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

Hei FinnTusen takk skal du ha. Da skal jeg sjekke opp med bygdeboken og se om hun finnes på Bodding.Kan man få kjøpt denne CDn?mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila s. Hynne

Hei igjenVet noen hvem kan jeg ta kontakt med angående kirkebokavskriftene på CD som Finn nevner i innlegg 2?mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei LailaJeg har mail-adressen til Finn, og den kan du få hvis du sender meg en mail på lowangen@online.noMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila s. Hynne

Hei igjenVel den fikk jeg visst i retur av en eller annen grunn. Mulig det er noe feil her hos meg. Jeg får ikke beskjed om nye innlegg heller.Adressen er: sehalfakrøllsandefjordbredband.netmvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiNei nå vet jeg ikke hva som skjer. Når jeg sender deg får jeg også i retur. Noe feil et sted.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila s. Hynne

Hei Lars OveJeg tror det må være et problem hos meg. Men dette trenger jeg hjelp til, og den skulle komme i morgen.Jeg sender deg en mail så fort jeg har fått orden på dette.mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Jeg har lenket over til rette vedk. når det gjelder CD k.bøker Nes. De har sitt kontor i den gamle bygningen ved kirka (Skedsmo korset) Hilsen Finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Riise

Laila s. Hynne Vi får feilmelding på epostadressa di. Kan du sende ein epost til digitalarkivet@riksarkivaren.dep.no , slik at vi får sjekka den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

HeiNå har jeg sendt digitalarkivet en mail. Håper dere har mottatt den. Jeg har problemer med både å sende og motta mailer, og skal få hjelp med problemet i ettermiddag.mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Riise

Laila S. Hynne:Vi har mottatt eposten din til Digitalarkivet. Jeg forsøkte å svare deg direkte på denne, men fikk eposten i retur. Derfor legger jeg inn en kort orientering til deg her:Den epostadressa som kom opp på eposten din var nesten den samme som du oppgir, men i stedet for seh, var hele navnet skrivd inn. Ellers så har feilmeldingene vi har mottatt gått på at domenet sandefjordbredband.net ikke har blitt funnet. Det er litt merkelig når vi likevel har mottatt eposten din som har den adressa. Uansett: lykke til med problemløysinga, og husk å gi beskjed hvis vi skal legge inn ei anna epostadresse på deg enn den du har oppgitt i temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

HeiNå håper jeg problemet med epostadressen er ordnet.Ny adresse er: sehalfakrøllsfjbb.netmvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.