Gå til innhold
Arkivverket

[#37447] Kven var Hrr Peter i Edøy

Gjest Leiv Magne Apelseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Løberg

Jeg responderte ikke på Finns spørsmål om Rose/Sørum-ætta i nr 18 fordi dette er en slektskrets og et tema som er mye videre i seg sjøl enn det temaet som er oppe her. Jeg får likevel protestere mot Svein Arnolfs svar i (21). Ragndid, Havtore og Ivar er beviselig søsken. Derimot er Tore og Ragnhild bare via hypoteser ført opp som søsken. Jeg tror at minst en av disse hypotesene vil ryke ved prøving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Det er greit å vite, Lars, men det er altså ikke jeg personlig som hevder at disse er søsken. Det går frem av den nevnte artikkelen, og er i hvert fall i tavlen der ikke ført opp med spørsmålstegn angående Tore og Ragnhild. Hypotetiske forbindelser sees der med stiplede linjer, om jeg ikke husker feil. Artikkelen ble forresten annetsteds anbefalt av Tore H. Vigerust, slik at jeg antok at den var pålitelig nok. Men det er jo for alt jeg vet ikke sikkert at han går god for alle detaljer, han, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løberg

Artikkelen er god nok den, hva Nesøya-godset angår. Men for Sørum-ættas vedkommende bygger den bare på Henning Sollieds artikkel i NST. Den er moden for overprøving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Eg går ut frå at Håkon Jonsson g.m. Margreta Eilivsdotter frå Naustdal d. ca 1425, var son til ein Jon Havtoresson (son til Havtore Jonson) frå Sørum, som igjen var son til Jon Havtoreson til Borregård og Huseby)?. Vidare at Sigurd Havtoresson d. ca 1392 g. m. Ingebjørg Erlingsdotter (av Giske/Bjarkøy) var bror til den tidlegare nemnde Jon Havtoresson?. Vidare at Gyrid Erlingsdotter g.m. Eiliv Eilivsson i Naustdal var søster til Ingebjørg Erlingsdotter g.m. Sigurd Havtoresson i Giske?Mykje av dette er henta frå Askehaugs Norgeshistorie B. 4 s. 72 ff. På s. 74 s.s. er det sett opp ei ættetavle vistnok teikna av Tore Vigerust.Det manuskriptet som Lars nemner, kjem det til å verta publisert i eit landsomfamnande tidsskrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn. står det i Askehaugs Norgeshistorie at Håkon Jonsson var g.m. Margreta Eilivsdotter frå Naustdal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Til Leiv Magne! Det som står i ættetavla er som følgjer;Erling Vidkunsson g.m. Elin Toresdotter hadde to døtre, nemleg:1. Ingebjørg Erlingsdotter g. m. Sigurd Havtoresson (Sørum-ætten). 2 born: a)Cecilie og b) Håkon.2. Gyrid Erlingsdotter g.m. Eiliv Eilivsson i Naustdal. Dei to siste hadde dotra:a) Margreta Eilivsdotter g.m. Håkon Jonsson (Sørum-ætta)d. ca 1391. Far til Håkon var Jon Havtoresson til Borregård og Huseby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Hansen

Hei.i tillegg: DN b.VI s.185: Sammendrag: Paa Ansögning af Erkebiskop (Paal) af Nidaros og Biskop (Halvard) af Hammer tillader Pave Clemens VI Biskop (Salomon) af Oslo at dispensere Sigurd Hafthorssön og Ingeborg Erlingsdatter, saa at de, skjönt beslæg- tede i fjerde Led, kunne indgaa Ægteskab.MvhKnut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løberg

Jada, Finn (32). Manuskriptet kommer i det eneste landsdekkende tidsskriftet for genealogisk forskning - NST. Enten i vårnummeret eller høstnummeret i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

I denne tråden er det kimar nok til fleire nye og gode trådar. Vi kunne hatt trådar for ættene på Sørum, Torget og Hestbø. Trådar for ættene i Naustdal og Bjarkøy finns vel allereie.... og store mi tid som eg savne eit mellomalder forum ! !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... men om ein skal finna att tråden om Bjarkøy, må nok ein eller annan i DA legge til ein a i overskrifta i denne tråden Lenke. Eg ser at eg har skrive Bjrkøyættling i staden for Bjarkøyættling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Jeg vil minne om DIS-Norges debattforum ''Slektsforum'' som har en inndeling og struktur som nettopp imøtekommer Leivs ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har du vel rett i Tore, eg lyte vel til å melde meg inn der trur eg. Men det var forbausande lite 'trafikk' på det forumet, men kanskje vi kan få opp interessa der med nokre fleire ættetrådar? Mange av desse ættene eg ramsa opp er no også vevd inn i kvarandre, so der burde vel vere litt for alle og einkvar vil eg tru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og interessa for mellomalder-ætter er stor etter 'lest' kolonna i trådane her på forumet å døme. Men deltakinga i debattane kunne nok ha vore noko større synest eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

''Slektsforum'' er også tilgjengelig for ikke-medlemmer fortsatt, kravet er at brukerne er identifiserbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Romstad

Torgeir Peterson, Sponheim, Ulvik hadde to tanter ved navn Ingebjørg og Åsa, og hans far hr. Peter er i live da Torgeir skriver sitt testamente i 1310.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karin (43) Det er nok berre eit pussig samantreff at det fantes to søstre til, tidleg på 1300 talet, og som hadde same namn som to av døttrene til Hr. Peter i Edøy. Dei er morsøstre til Torgeir Petersson på Spånheim, det betyr at mor til Torgeir var Ingebjørg og Åsa si søster og ho var gift med Hr. Peter. Farsnamnet til Torgeirs mor, Ingebjørg og Åsa står der vel ingenting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Romstad

Til 44. Det er nok et sammentreff, men tok det med siden det har vært diskutert i eldre litteratur. Det er også i eldre litteratur framsatt en hypotese om at fru Kristin Ivarsdatter, var datter av en svenske ved navn Ivar Blå.Når det gjelder Torgeir Peterson på Sponheim, så kan en ikke trekke den slutning at han døde i 1310, selv om han skrev sitt testamente i forbindelse med sykdom. Han kan ha vært en ung mann, feks i 20 årene, iallefall er faren hr. Peter i live på dette tidspunktet. Hans mor er ikke nevnt ved navn, men uansett blir nok moren og mostrene Ingebjørg og Åsa for gamle.Som det framgår av innlegg 1, lenke til RN nr. 684, er det vanskelig og tidfeste dette brevet, men det begrenses dog til tidligst 1323. Hvis det er i 1323 at Åsa var jomfru, så er det vel grunn til å anta at hun er født rundt 1300, på den annen side får iallefall jeg inntrykk av at det er en stund siden søsteren Margreta giftet seg med Tidemann. Det opptrer flere tyske menn ved navn Tidemann i Bergen på begynnelsen av 1300 tallet, enkelte omtalt som Tidemann fra Lubeck, i tidsrommet 1296-1309. Deretter er det tidsmessig et sprang fram til 1360,RN nr.704, hvor en ved navn Tidemann og hans sønn Tideke nevnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(45) Kven Kristin sin far Ivar var , er vel endå heilt i det blå .. (',) Nei det er vel ikkje sikkert at Torgeir dauda i 1310, men han er vel ikkje nemnd etter dette årstalet vel? Han i Oslo i 1359 trur eg må vere ein annan.Kva RN nr. 684 angår, trur eg neppe det er 6 år mellom det og domen i 1329. Brevet er nok yngre enn 1323, og ikkje so mykje eldre enn domen. Hauk har nok vikariert som lagmann i Bergen etter at han 'la opp'. Han er og nemnd i Bergen i 1329, men då utan lagmannstittelen.PS ! Det er elles litt underleg at ingen har kopla Nikolas Petersson (Jon Havtoresson sin ombodsmann) nemnd i eit brev utferda på Edøy i 1350 inn i denne debatten ! Ein Petersson nemnd i samband med Edøy på 1300 talet burde vel pirre litt ? Like eins har vi vel ikkje kome noko nærare ei løysing på kven Bård Halldorsson og Hallvard Toresson, fru Ingebjørg Petersdatter på Hustads arvingar er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Det er ikkje sikkert at det var heile arven frå Ingebjørg på Hustad dei arva, Bård Halldorsson og Hallvard Toresson. I tillegget på dette brevet [url="http://www.dokpro.uio.no/perl/middelalder/diplom_vise_tekst.prl?b=1712&s=440&str=>Lenke står det faktisk at dette galdt jord og fiskestadar i Trondenes fylke. Korleis Ingebjørg har skaffa seg dette jordegodset og fiskestadane der oppe er ikkje vist, enda. Ho kan sjølvsagt ha skaffa seg dette gjennom gifte, men like gjerne kan det stamme frå arv gjennom ein av foreldra hennar. Kanskje bør vi leita etter Ingebjørg på Hustad si mor, Kristin Ivarsdatter, sitt opphav i ei av slektene der nord? Vi veit f.eks. at namna Ivar og Kristin går att i Bjarkøy-ætta. Far til Bjarne, Vidkunn og den (moglege bror deira) Martin, var Erling Ivarsson på Bjarkøy. Erling Ivarsson hadde og eit oldebarn som heitte Kristin. Kanskje var Kristin Ivarsdatter ein Bjarkøyættling? I eit brev frå 1402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Ingebjørg Petersdatter på Hustad sin arving Hallvard Toresson er vel pr.dd ikkje genealogisk plassert. At vi hadde 'svatedauden' i mellom den tida fru Ingebjørg er nemnd i kjeldene og når Hallvard dukka opp som arving i 1360-70 åra, gjer det heile kanskje enda meir komplisert. Etter det store 'mannefallet' som må ha vore etter svartedauden trong ikkje Hallvard ha vore spessielt nær slekt av fru Ingebjørg, for å vera ein av hennar næraste slektningar. Det blir vel grovt rekna med att so mykje som halvparten til to tredjedelar av folket i Norge dauda i denne tida 1348 - 5?.I to brev frå 1330 i Oslo [url="http://www.dokpro.uio.no/perl/middelalder/diplom_vise_tekst.prl?b=8253&s=122&str=>Lenke og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest Bengt Bergström

Jag vill börja med att tacka Finn Oldervik, Leiv Magne Apelseth och övriga för de intresanta trådarna om Andres Plytt och Peter Andresson i Edøy.Jag vill även fråga om någon känner till om det finns fler belägg än förlikningsbrevet från den 13 september 1332 [DN V nr 92] för att Ingeborg Petersdatter var gift med Trond Eiriksson? Av samma brev framgår att Ingeborg tidigare var gift med en man som hette Svein. Vem var han? Den gård som Svein och Ingeborg tidigare bodde på tycks ägas av herr Peter Petersson vid tiden för förlikningen. Vem var han? Är det en bror till Ingeborg?Angående de två breven från 1330 i Oslo som Leiv Magne refererar till här ovan blir det svårt att få ihop kronologin. Om Ingeborg 1332 var gift med Trond Eiriksson och dessförinnan hade varit gift med Svein så kan hon inte gärna vara gift med Hallvard Arnaldson år 1330. Både geografin och kronologin talar för att det rör sig om två olika Ingeborg Petersdatter.Trond Eiriksson var uppenbarligen ännu i livet den 10 augusti 1333 [DN IV nr 206] men hur länge levde han och hur länge levde Ingeborg? Finns det något källmaterial som säger att Trond var Ingeborgs sista man som Finn skriver i inlägg 4 här ovan, eller kan det finnas ett tredje gifte någon gång efter 1333?Den 12 december 1324 nämner sysselmannen (i Hardanger?) herr Peter Petersson att en Svein på Øystese hade varit hans ombudsman [DN XV nr 9]. Kan denna Svein vara Ingeborgs första man? Det förutsätter förståss att sysselmannen Peter Petersson är samma Peter Petersson som senare ägde gården där Svein och Ingeborg hade bott. I samma brev nämns ett flertal släktrelationer och namnformer som för tanken till Ingeborgs båda arvingar Bård Halldorsson och Hallvard Toresson.Sigurd Haftorsson köpte jord och fisken av Ingeborgs arvingar Bård och Hallvard. Dessa egendomar kom så småningom i Sigurds brorsons hustrus andra mans, Diderik Henriksson Vistanaker, besittning. Sigurds son Håkon ansåg sig dock ha bättre rätt till dessa egendomar och krävde att få dem. Dideriks tillnamn Vistanaker bör väl avse en gård med namnet Västanåker. Var finns den? En möjlig sådan gård kan vara kungsgården på Frösön i Jämtland. Under den aktuella tiden hette sysslomannen sedermera fogden på Frösön Nikolas Petersson (Rakeredsätten) [DS 4204, DS 4274, DS 4406, DS 4453, DS 4686, DS 4755, DS 4950]. Det kan vara denne Nikolas som agerar ombud för Jon Haftorsson på Edøy år 1350.Jämtlands fogde Nikloas Petersson hade legat i tvist med Hälsinglands lagman Fartheign unge men de kom till förlikning och skiljedom i Stockholm på hösten 1353 [DS 4950]. Denna Fartheign unge var redan 1342 gift med en Ingeborg [Hans Gillingstam, brev ur askan, s 96]. I det refererade brevet byter Fartheign unge och hans hustru Ingeborg bort jord Morberga i Bälinge socken och Söderby i Åkerby socken i Uppland som troligen hade tillhört Ingeborg. Detta jordbyte beseglas av kungens ombudsman i Hälsingland, Johan Ingemarsson, som förde en ginbalk belagd med en sparre i sitt vapen. På gården Söderby i Åkerby socken bodde då häradshövdingen Jon Petersson [DS 7697] som förde samma vapen som Johan Ingemarsson. Jon Petersson kan således vara en bror till Fartheign unges hustru Ingeborg, vars patronymikon då blir Petersdotter. Fartheign unge är nämnd 1342 till 1363, kan hans hustru Ingeborg [Petersdotter?] vara identisk med dottern till Peter Andresson på Edøy? När kan Peter Andressons dotter Ingeborg beläggas vara bosatt på Hustad. Det bör väl rimligen vara efter 1363 om identitet ska kunna föreligga. Finns det några sigill bevarade från herr Andres Plytt eller någon av hans ättlingar?Kan Peter Petersson vara identisk med den ännu oidentifierade Peter unge som omnämns i samband med kolonisationen av Norrbottnen [DS 2606]? Både Fartheign unges släkting Nils Fartheignsson och Fartheign unges hustru Ingeborgs släkting Johan Ingemarsson var delaktiga i kolonisationskonsortiet. Så även ärkebiskop Olof Björnsson och en Peter unge som ännu inte har kunnat identifieras.En man vid namn Henrik Djäkn förekommer 1363 tillsammans med Fartheign unge [DS 6737]. Han har år 1380 en fosterson som heter Fartheign [sMP Fartheign, 1380]. En herr Henrik förekommer år 1405 tillsammans med en Fartheign i Hwadhem i Oviken, Jämtland [DN III nr 587, SD 585]. Kan denna Henrik vara far till Diderik Henriksson Vistanaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.