Gå til innhold
Arkivverket

[#37486] Paul Jacob Paulsen, Trondheim, døpt 27 juni 1886

Gjest Asbjørn Schjølberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Asbjørn Schjølberg

1.Jeg har behov for å vite hva som står i kirkeboken når Paul Jacob Paulsen, f. 23 jan 1886 i Trondheim, døpes i Domkirken 27 juni 1886. Akkurat denne perioden dekkes dessverre ikke av de skannede kirkebøkene, ser det ut til, så jeg håper noen har tilgang til kirkeboka for dette året(dersom den da finnes).2. Paul Jacob ble, så langt jeg vet, oppfostret på gården Stavseth på Frosta. Har noen anledning til å se etter i Frostaboka om han er nevnt der. Han ble nok bortsatt før 1900 da han ikke bor sammen med moren og søsteren i Trondheim under folketellingen 1900.Asbjørn Schjølberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Lenken virker ikke, men den skannede kirkeboken du leter etter finnes, om du ser etter en geng til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbjørn Schjølberg

Hei Astrid og takk for tipset! Fint at noen er godt kjent i DAs irrganger.Asbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbjørn Schjølberg

Da jeg hittil ikke har fått noen innspill til spm 2 i temaet trekker jeg det frem igjen. Paul Jacob ble, så langt jeg vet, oppfostret på gården Stavseth på Frosta. Det er trolig riktig person oppført på Stavseth gnr 1 i FT 1900 for Frosta. Har noen anledning til å se etter i Frostaboka om han er nevnt der.Asbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Olav Elsebø

Hei AsbjørnArtig å se at også 'gamle' kollegaer forsker i slekt. Hvis du sender meg en epost til olavelsebo@hotmail.com kan vi få direkte forbindelse, selv om du trolig forsker på andre geografiske områder enn meg. Det hadde likevel vært hyggelig å høre fra deg.Hilsen Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.