Gå til innhold
Arkivverket

[#37506] Ingwald Alfred Aadahl, f. ca 1878, Kristiansund?

Gjest Harald E. Erichsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald E. Erichsen

Hei! En venn i England etterlyser opplysninger om sin bestefar som kom fra Norge. Har ingen opplysninger ut over navn og fødselsår, og at han kom fra Kristiansundsområdet. Har noen kjennskap til han, og eventuelle etterkommere i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Er du sikker på at etternavnet er Aadal og ikke Aandal. (Er en smule kjent på de kanter).Det finnes en Alfred Aandal født 1878 i Grytten i Christiania 1900. Men jeg skal ikke være påståelig - navnet kan være Aadahl for alt det jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Iren Neergård

Aadal finnes i Kristiansund ved FT 1900. Lenke Kan Ingvald Alfred være sønn her ? Dattera er født 1881 og så tidsmesssigt kan det passe bra.Ingen er døpt Ingvald Alfred i Grytten mellom 1876 – 1880.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Ingvald Magnussen, født 13 JUN 1880, Grytten, Møre Og Romsdal.Foreldre: Magnus Johannesson Grinstad & Guri Nilsdt Tomberg LenkeJan Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald E. Erichsen

Hei! Takk for gode bidrag. Har sett litt på lenkene dere har foreslått, men har ikke helt klart å finne riktig mann. Det er godt mulig at Ingvald (eller Ingwald) utvandret før folketellingen i 1900, for her klarer jeg ikke å finne han. Men det er meget mulig at navnet Aadahl/Aadal kan spores tilbake til Frosta, og det er kanskje her jeg må lete videre? Jeg er helt fersk på disse sidene, så gi meg gjerne tips til hvordan jeg kan fortsette letingen.Mvh Harald E. Erichsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frosta er den beste ledetråden du har så langt. Jeg anbefaler deg å sette inn etterlysningen på Slektsforum, under Sør Trødelag og deretter Fosen ? i håp om at noen har tilgang til kirkebøker for Frosta. Først og fremst for å få bekreftet/avkreftet om Ingvald Albert er født der.Siden du sier at du er fersk på disse sidene, er du kanskje ukjent med slektsforum også? På Slektsforum blir ikke innleggene skjøvet nedover og etter hvert til neste side når nye innlegg kommer. De er godt synlig hele tiden, selv om det skulle gå litt tid før noen svarer.Her er Sør-Trøndelag på Slektsforum. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du kanskje ikke er kjent med Slektsforum glemte jeg å si at du må registrere deg som gjest om du ikke er medlem av DIS. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Astrid. Jeg skulle akkurat gå inn og korrigere mine manglende geografiske kunnskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden Margot Aadal er f 1881 i Kristiansund bør nok etterlysningen etter Ingvald Albert settes inn under Møre og Romsdal, Kristiansund også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald E. Erichsen

Hei igjen! Da er jeg registrert som 'gjest', og da fortsetter jeg arbeidet på slektsforum. På Frosta er jeg forøvrig godt kjent - min kone vokste opp like ved Adalen - så jeg går ut fra at jeg kan finne noen som vet noe der.Mvh Harald E. Erichsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.