Gå til innhold
Arkivverket

[#37512] Far til Sjur Olsen Sæbø, Vik i Sogn

Gjest Alf Inge Fagerheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Alf Inge Fagerheim

Jeg lurer på om det er mulig å finne ut hvem som var far til soldat Sjur Olsen, f. 1709, fra Sæbø i Vik, som ble gift 1745 med Nille Siurd., f. 1707, fra Nordeide i Vik. Jeg har funnet flere kandidater, tre av de har etterlatt seg skifte.Er det nevnt en sønn Sjur i noen av disse skiftene?Ole Endresen Sæbø [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=skifysog&gardpostnr=776&merk=776#ovre>LenkeOle Olsen Sæbø LenkeOle Jonsen Sæbø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Inge Fagerheim

- Jeg har nå rettet en forespørsel til brukerforum, som vel er et mer naturlig startpunkt for denne typen problemstillinger. Jeg får komme tilbake til et eventuelt skifte når jeg har funnet rett Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet er datert 1. - 2. mars 1754 og nevner barn av to ekteskap. Med Brite Einersdatter hadde han Einer O. Haaland, Siur O. Eje og Johannes O. Dahle.Med gjenlevende Giertrud Torstensdatter hadde han Tosten O., Brite O., 26 år, og Giøron O., g. m. Paul Pedersen Mellelien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Inge Fagerheim

Tusen takk for hjelpen! Det står Siur O. Eje i skiftet. Dette må være 'min' Sjur Olsen. Han ble født på Sæbø og ble gift 25. juli 1745 med Nille Sjursdatter Nordeide. Han var bosatt på Noreide i Vik ved 1801-tellingen og da han døde 30. oktober 1802. 'Eje' var det opprinnelige navnet på dette landområdet, før Sør- og Nord adskillelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.