Gå til innhold
Arkivverket

[#37513] Foreldrene til Sjur Olsen Sæbø, Vik i Sogn

Gjest Alf Inge Fagerheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Alf Inge Fagerheim

Jeg lurer på om noen vet hvem som var foreldrene til soldat Sjur Olsen, f. 1715, fra Sæbø i Vik, som ble gift 1745 med Nille Siurd., f. 1707, fra Nordeide i Vik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hei Alf Inge,Iflg Ættebok for Kyrkjebø fra 1949 var Sjurs (f 1717) foreldre Ola Olsson SÆBØ og Brita Einarsdtr MÅREN, gm Nille Sjursdtr NORDEIDE i 1745: tre barn Lukris, Ola og Sjur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Inge Fagerheim

Takk skal du ha Arnfrid. Ole Olsson Sæbø var en av de aktuelle kandidatene jeg fant. Jeg skal spørre om skifteinfo etter Ole Olsson Sæbø, som kryssreferanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Iflg samme ættebok hadde Ole Olsson Sæbø barna Einar f1715, Sjur f 1717 og Johannes f 1720 (?) med 1. kone Brita. Med 2. kone, Gjertrud Torsteinsdtr Årdal hadde han Torstein, Gjørond, Brita og Olav.Men vi vet at det er en del feil i den gamle ætteboken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Inge Fagerheim

Det ser ut til at det siste er korrekt, se skiftet etter Ole Olsson Sæbø på Arkivforumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.