Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#37523] Jahn/John Thorsen og Johanne-Maria Hansdatter, Lier/Drammen

Recommended Posts

Gjest Siri Andersen Baklid

Takk for mye innsats, Gunn! Du har funnet riktige personer i tellingene, ja. Det meste er kjent fra før, det er hovedsaklig Johanne Maries bakgrunn/foreldre jeg ikke har noen som helst oversikt over. Antar at hun må komme fra Drammen eller en kommune i nærheten, men det er ikke så enkelt når navnet er såpass vanlig...Forsøkt å følge 'Rasmus Hansen'-sporet, men uten noe større hell så langt. Tenkte han kunne være en bror av Johanne Marie, men ikke funnet dem boende sammen i 1801-tellingen.

Gjest Siri Andersen Baklid

Glemte en ting: Johanne Marie i Drammen i 1865 tror jeg ikke er riktig person. Hun er gift med en mann som også er født i Skoger, og da er det fort vekk bittelitt mindre sannsynlig at hun tidligere har vært gift med en annen...

Gjest Gunn Huglen

Ja, dette var en riktig vrien nøtt. Finner en Rasmus Hansen her i Drammen i 1801, sønn av en enke Johanne? Hun har flere barn , kan dette være en mulig kandidat til den du leter etter? LenkeKan hende det går å finne denne Johannes ekteskap.Mvh. Gunn

Gjest Gunn Huglen

Her finner jeg to barn døpt i Skoger. Først en sønn Ole Hansen døpt april 1790. og så Rasmus Hansen døpt her: LenkeDøtres dåp fant jeg ikke ved flreldresøk , men de kan være døpt andre steder?Mvh. Gunn

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.