Gå til innhold
Arkivverket

[#37523] Jahn/John Thorsen og Johanne-Maria Hansdatter, Lier/Drammen

Gjest Siri A. Baklid
 Del

Recommended Posts

Gjest Siri Andersen Baklid

Takk for mye innsats, Gunn! Du har funnet riktige personer i tellingene, ja. Det meste er kjent fra før, det er hovedsaklig Johanne Maries bakgrunn/foreldre jeg ikke har noen som helst oversikt over. Antar at hun må komme fra Drammen eller en kommune i nærheten, men det er ikke så enkelt når navnet er såpass vanlig...Forsøkt å følge 'Rasmus Hansen'-sporet, men uten noe større hell så langt. Tenkte han kunne være en bror av Johanne Marie, men ikke funnet dem boende sammen i 1801-tellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siri Andersen Baklid

Glemte en ting: Johanne Marie i Drammen i 1865 tror jeg ikke er riktig person. Hun er gift med en mann som også er født i Skoger, og da er det fort vekk bittelitt mindre sannsynlig at hun tidligere har vært gift med en annen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, dette var en riktig vrien nøtt. Finner en Rasmus Hansen her i Drammen i 1801, sønn av en enke Johanne? Hun har flere barn , kan dette være en mulig kandidat til den du leter etter? LenkeKan hende det går å finne denne Johannes ekteskap.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Feil i kirkebokkopien, her kommer forhåpentligvis den rette. Se vielse nr. 4 venstre side: Dragun Hans Olsen. og pige Johanne Rolfsdatter. LenkeGunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her finner jeg to barn døpt i Skoger. Først en sønn Ole Hansen døpt april 1790. og så Rasmus Hansen døpt her: LenkeDøtres dåp fant jeg ikke ved flreldresøk , men de kan være døpt andre steder?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.