Gå til innhold
Arkivverket

[#37524] Hans Amundsen Varpestuen og Marit Olsdatter

Gjest Sonja Fjellhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Sonja Fjellhaug

Søker forfedre til dette paret. Hans kjøper gården Amsrud og bor der, men hvor kom han fra før det. Vet hva som står i bygdeboka under Amsrud, men skulle gjerne hatt noen forfedre bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiHer tror jeg vi må ha noen årstall, og kanskje litt mer opplysningerMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Johansen

Hei! Hvis det er Varpestuen i Nord-Fron du er ute etter,- så er det min familie. Da har jeg enhel haug med opplysninger. Men jeg trenger mer informasjon hvem du er ute etter og når ca. de levde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja Fjellhaug

Hans skal være født ca 1726 i Land, kona Marit vet jeg ikke noe om. Skulle gjerne visst mer om forfedrene til begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Johansen

Hei Sonja. Skrev et innlegg i går, men det er ikke kommet inn så jeg prøver på nytt. Har tenkt litt på Varpestuen-navnet og lurer på hvor du har det fra/hvor du har funnet det. 'Varp' betyr en haug med kviks og kvast,- et sted hvor folk kastet eller samlet sammen ting. Har sett navnet Varphaugen o.l. men aldri hørt om Varpestuen utenom vår familie. Personene du beskriver passer både med navn og alder på et ektepar som jeg har lett etter i Fron, men ikke funnet. Så kanskje det kan være noe der likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja Fjellhaug

Dette paret bor i Varpestuen under Hvalby i Land. Tror ikke de Kom fra Fron, men det er ikke umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Johansen

Du har sikkert sett på kirkebøkene for Land som ligger på nettet, men jeg tok et kjapt oppslag i går og ser at det er født en Hans Amundsen i 1727 under Bjørslieie. Det står ingen mor oppført,- så da spørs det om du kan lete deg frem til gårdsbøker, etc. for å finne ut mer. Jeg ser han gifter seg i 1749 og får følgende barn; Ole 1750, Amund 1752, Anne 1753, Amund i 1758 og kjersti i 1761.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.