Gå til innhold
Arkivverket

[#37535] Begravelse i Oslo

Gjest per evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest per evensen

En slektning döde i Oslo mellom 1940 og 1950. Han bodde i Presidentgaten, rett sör for Torshovparken. Hvilken kirke ble brukt ved begravelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Krongård

Hei jeg prøver igjen,innlegget forsvnt på veien.den nærmeste kirken syd for Thorshovparken er Lilleborg kirke, men jeg vet ikke om den var bygget på den tiden som er aktuelt for deg, Like nord for Thorshovparken er Thorshov kirke, og jeg er usikker på når den var bygget.Like vest for parken er Sagene kirke, og det er sikkert at den eksisterte på den akuelle tida, så er det Sofienberg kirke , litt lenger syd, og en kirke på Grynerløkka, der er jeg uskikker på navnet, men tror den heter Jacobs kirke.Det har vært diskusjoner om å rive den kirken. Med vennlig hilsen Unni Krongård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsten Holterud

Sannsynligvis ble begravelsen holdt i gamle Lilleborg kirke, som lå i Holsts gate på Torshov/Sagene. Det lureste er nok å henvende seg til Nordre gravlund, der de fleste fra området Grunerløkka, Sagene og Torshov ble begravet. Adressen er Oslo kommune, gravferdsetaten, Nordre gravlund, Kierschows gate 10, N-0462 OSLO. Lykke til!PS Kirken på Grunerløkka heter Paulus kirke, og den er ikke rivningstruet. Hilsen Kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N: Christiansen

Ring Gravferdsetaten i Oslo. Men, vær veldig høflig og spør veldig pent, de har ingen plikt til å gi opplysninger, de gjør det kun fordi de er hyggelige og har tid og lyst!! Tlf: 23 36 56 00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.