Gå til innhold
Arkivverket

[#37537] Johanna Ingebretsdatter

Gjest Thor Atle Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Thor Atle Olsen

Er født i Sømna, Vik i Helgeland og har mange av mine aner her, via min mor. Det som jeg har lett etter lenge er ei Johanna Ingebrigtsdatter f. 1823/24 i Velfjorden, Nordland. Senere gift med Peder Chr. Thomassen, f. 1821, omkom i Lofoten 1870. Hun flyttet senere fra gård Hølines i Velfjorden til Vik i Sømna. Har i Family Search, funnet ei født i 1824 av foreldre Ingebrigt Christensen og Olava Olsdatter. Disse ble først gift i 1827, men men. Er det noen som kan bekrefte dette eller eventuelt vet noe annet om Johanna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiHer er i allefall Peder og Johanna i FT 1865: LenkeDer kan det virke som hun kan være født ca 1824 i BrønnøyMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Hill-Gunn Jensen

Hei Thor. Hvis du vet til vilken gård i Sømna hun flyttet, kan jeg kanskje hjelpe deg ? Under ft i 1875 er det ei enke Johanna Ingebrigtsdtr. (f. 1822) i tjeneste hos sin bror Eilert Ingebrigtsen (f. 1831) på Horn store i Brønnøy. Begge er fra Nøstvik. Kan det være henne?Mvh Hill-Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Atle Olsen

Hei, og takk for forslag. Det jeg vet er at ho antagelig flyttet en stund etter at mannen døde. Hun kjøpte gården i 1876 til odel (Hølines, Velfjorden), og denne overtok sønnen Theodor senere, han solgte den igjen og flyttet til Vik, Sømna hvor han giftet seg. Johanna flyttet antagelig med sønnen og døde på denne gården Bruk 3:1, Sømna. Om dette er samme Johanna som du nevner er jo mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.