Gå til innhold
Arkivverket

[#37541] Ingrid O. Lien, f.1862 i Stangvik, flytta til Farsund

Gjest Erling Myrbostad
 Del

Recommended Posts

Gjest Erling Myrbostad

Ingrid Olsdatter Lien fra Stangvik flytta til Farsund trolig like før århundreskiftet, og fikk der en 'uekte' datter Ingerid Begljot, f. 20.3.1900. Far ukjent (overstrøket i kirkeboka på digitalarkivet). I 1905 vart ho gift med styrmann Ingvald Thorkelsen fra Sogn, og de fikk iflg. kirkeboka sønnen Olav Torstein Thorkelsen, f. 14.12.1906 i Farsund. Ingen flere barn det jeg kjenner til.Jeg har ikke klart å spore hvor det ble av disse barna, evt. om de har etterkommere. Alle tips om familien er av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Pedersen

Jeg tror nok de ble boende i Farsund:Ingerid Bergljot ble konfirmert der i 1914: LenkeSå vidt jeg kan se av lister fra tidlig 1970-tall, så bodde begge i Farsund (nærmere detaljer kan evt. oversendes i mail).Du skriver at Ingvald Thorkelsen kom fra Sogn, ved giftermålet (i Kristiansand, men også ført i kirkeboka for Farsund) går det fram at han var født i Fjære Sogn (i dagens Grimstad) og ble konfirmert i Herefos (i dag en del av Birkenes).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Myrbostad

Takk for opplysningene, Oddvar. Der kan en se hvor lett en kan ta feil, jeg leste Fjære Sogn som Fjære i Sogn. Hvis du vil sende meg detaljer på mail er det fint, mailadresse er erl-myrb@online.no .mvh Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.