Gå til innhold
Arkivverket

[#37544] Vadsø landsogn - Andersbu

Gjest Anfinn Bernaas
 Del

Recommended Posts

Gjest Anfinn Bernaas

I kyrkjeboka for Rjukan 1878-1912 (eigentleg Dal sokn i Tinn) finn eg Martin Leonard Mattisen f. 1878 som brudgom 31.05.1909. Fødestaden hans er oppgjeven til Andersbu, Vadsø landsogn, om eg tolkar det rett. Gjev Andersbu meining for lokalkjente folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Stedsnavnet du skal fram til, er vel Andersby. Dette er navnet på ei lita grend en mils vei vest for Vadsø by. FT 1900 kan vel kanskje tyde på at Martin arbeidet på kobberverket i Kåfjord en tid ( Lenke ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Jeg tror at alderen på foreldrene står i nest siste kolonne ved dåpen. Mathis skal da være 21 år. Det letter kanskje søket noe?Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anfinn Bernaas

Stor takk til Bryn, Ovesen og Kornstad som gav meg meir informasjon enn eg venta å få. Andersby ser eg det er skrive når eg berre fekk vite at det var eit logisk namn i samanhengen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.