Gå til innhold
Arkivverket

[#37551] Søk i bygdebøkene for Fyresdal og for Åmli

Gjest Olav A. Nielsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav A. Nielsen

Dette er en fortsettelse av temanr. 37285. I svarene fremkom det at Aslach Salvesen Nora/Nøra f. c. 1752 g.1794 m. Inger Ommundsdtr. Monen f. 1774, kanskje kunne være fra en gard i Fyresdal (ved Fardal) som hette Nøra.Det kom også inn et tips om at det fantes en gard i Åmli (AA) som skulle ha hette Nøra.Det har ikke vært mulig å spore Aslach Salvesen tilbake til garden Nora i Grytten, M&R.Er det noen som kunne være så snill å sjekke i bygdebøkene for Fyresdal respektivt Åmli (AA) etter Aslach Salvesen f.c.1752.Mvh. Olav Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Heggelund

Ta kontakt med Kjetil S. Eidskard, 4865 Åmli på tlf. 37081323. Han sitter inne med store kunnskaper om slekter fra Åmli og Fyresdal. Vennlig hilsen Ole Heggelund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav A. Nielsen

Tusen takk til Ole Heggelund for informasjonen. Jeg skal idag ringe eller skrive til Kjetil Eidskard.Mvh. Olav Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Aabelvik

Hei!I Fyresdal Gards og Ættesoge,bind l under Nøra øvre (nordre),s.138bruker 1744-1782 Såvi Aslakson, han hadde 6 barn,den yngste Aslak,f.1754 er muligens den du leter etter.Hilsen Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav A. Nielsen

Tusen takk til Kari Aabelvik og til Kjetil S. Eidskard. Nå tror jeg at jeg kanskje endelig har funnet slektsrøttene til en av mine oldemødre. Tror det er nesten 40 år siden jeg begynte å lete.Mvh. Olav Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.