Gå til innhold
Arkivverket

[#37552] Family Search - forbindelse eller ikke

Gjest Kathe T. Røed
 Del

Recommended Posts

Gjest Kathe T. Røed

Hele helgen har det vært umulig å oppnå kontakt med Family Search. Er det noen som vet hva som foregår? Mv. Kathe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe T. Røed

Jeg får ikke opp siden engang, i motsetning til min mann.Han får heller ikke til å søke, så noe videre kommer ikke han heller.Det er vel ett eller annet teknisk de holder på med,får vi tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Norseth

De holder på å oppgradere hele basen, og det tar nok litt tid, for den er jo kjempestor.Derfor vil det nok være litt til og fra er periode.Og så har det vært noen søkefunksjoner som ikke har fungert like godt på Home Edition som på Professional Edition, og det holder de også på å rette på.Men det blir helt sikkert bra når de er ferdig. Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil H Thomassen

Jeg har et annet problem med FS. Jeg kommer inn f.eks. i FS IGI og kan søke på et navn. Når jeg går tilbake, kommer meldingen 'Advarsel! Datoen for siden er utløpt. Siden du vil vise, er opprettet på grunn av informasjon du har sendt inn -' osv. Jeg har aldri sendt inn informasjon. Etter nye klikk kommer jeg tilbake til en blank FS IGI side, og må fylle ut alle data på nytt for å kunne søke videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Til 7: Dette med 'Datoen for siden er utløpt' er et kjent problem i flere sammenhenger, og fra enkelte maskiner forekommer det oftere enn andre steder, derfor mistenker jeg at det delvis skyldes en innstilling på maskinen man til enhver bruker.En måte å omgå problemet på er imidlertid å holde nede SHIFT-tasten når du åpner en av postene eller lenkene du har fått opp som søkeresultat. Da kommer dette opp som et eget vindu, og du kan bare lukke dette for å bruke samme prosedyre på neste lenke, osv.Har på noen maskiner det samme problemet når jeg navigerer rundt i søkeresultatet på folketellingene her på DA, men omgår problemet som ovennevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

En ting til....Egil; er du sikker på at du ikke har sendt inn informasjon til FS maskina?Om du har gjort et søk fra di maskin, så må det søket nødvendigvis sendes inn til Familysearch serveren, for at den skal få vite hva du leter etter... :-)Jan Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Til 9: Nei, det kan ikke bare ha noe med XP Service Pack 2 å gjøre. Jeg har hatt dette problemet også på Win98-maskiner, samt på maskinen jeg sitter på nå, som vel går på WinNT, evt. Win98.Hjemme kjører jeg på XP, og har også installert Service Pack 2, men problemet er faktisk MINDRE der, selv om det forekommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Jan Peter: Jeg bruker XP IE 7 Beta 2, og fixen gjelder IE 6.Kan jeg bruke den samme tror du?; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hmmm..., det er ikke godt å si! :-) I utgangspunktet så ser det jo ikke ut til at dette problemet skal være der i ie7, men siden det er en beta versjon du kjører, så er det ikke sikkert de regner den som et berørt produkt ennå.Men det finnes jo ikke en 'Download the update' for ie7 på den siden...Uansett så burde du få en beskjed om fiksen ikke passer til ditt system. Og oppstår det problemer i ettertid, så burde den kunne fjernes fra kontrollpanel - legg til/fjern programmer. Den skal normalt legge seg inn i hotfix listen der, om det ikke er en sikkerhets-fiks som ikke kan fjernes da...Jan Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Til #9: Jeg har lastet ned 'fixen, men ingenting er forandret, jeg har fremdeles det samme problemet som jeg har ergret meg over i et par måneder nå. Jeg har fulgt rådet i # 8 og det hjelper jo en god del da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil H Thomassen

Hei, Takk for gode råd, men nå har jeg plundret med dette en god stund uten at meldingen endres. Uansett hva jeg gjør kommer 'Advarsel! Datoen for siden er utløpt' osv. opp.Det som er klart er at denne meldingen oppsto etter at jeg hadde lagt inn oppdateringen MS05-025 for en tid tilbake - og at den har ingenting med FS å gjøre. Den dukker nå opp alle steder hvor jeg forsøker en tilbakestilling.Egil (ingen datanerd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hos meg dukker den kun opp på FS og overhodet ikke her på DA, for eksempel.Det skjedde og for meg etter siste oppdatering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Tjaa... Jeg fikk det nettopp på DA, men fra et innlegg jeg hadde åpnet fra Korga og som hadde stått åpent en stund. Jeg regner det derfor som sannsynlig at visningsiden for korgen min har blitt overskrevet og slettet slik at den ikke finnes som feilmeldingen sier.Dette er også noe som jeg opplever ofte dersom jeg bruker IEs Tilbake i et system der det er programmert egne Tilbakeknapper i bildet f.eks. i nettbank. Jeg kjører IE6 og Win 2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Jeg har hatt samme problemet, men så prøvde jeg med Mozilla Tunderbird i steden for Explorer. Da forsvant problemet. Mozilla Tunderbird kan lastes ned gratis fra Internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei, det er ikke noen tvil om at problemet ligger i Internet Explorer, men å få løst det ser ikke ut til å være så enkelt...Hvis man først skal 'reklamere' for andre browsere, så er Firefox fra overnevnte selskap utrolig bra! ;-)http://www.mozilla.com/Jan Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Ja, det er Mozilla Firefox jeg mener. Tunderbird er postprogrammet. Jeg bruker begge to og skrev feil i farten. Det er gode programmer begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil H Thomassen

Takk for godt råd. Jeg la inn Mozilla Firefox som søkemotor og det tidligere nevnte problemet forsvant. Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.