Gå til innhold
Arkivverket

[#37558] 1861, Eker Buskerud,Anna M Andersdtr

Gjest Karin Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Karin Olsen

Anna Mathilde Andersdatter født 1861 Eker i BuskerudHun fikk et barn med Bernhard Johansen Gorte i Våle 1904Tror hun jobbet på gården til Bernhards foreldre. Resultatet ble iallefall Borghild Amanda se inlegg 32770.Nå er jeg på jakt etter Anna Mathildes foreldre. Mvh Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Ble Anna Mathilde noen sinne gift? I såfall bør du sjekke vielsen. Hennes fars navn er oppgitt der.Det er jo en mulighet for at hun er her: Lenke Men det bør definitivt sjekkes opp i mot andre kilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Olsen

Hei Jon Nei her vet jeg desverre ikke mere, Men Anna Mathilde var født 1861 og Bernhard 1873 så det har nok ikke vært noe populært at de fikk barn sammen. Tror kansje barnet kan ha vokst opp hos B og hans nye kone uten at jeg vet noe sikkert. Hun ville ikke fortelle om barndommen sin til etterkommerne. Har nok kansje hatt det litt tøft...vet ikke, blir bare gjetning. Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siri Baklid

Muligens er hun den Anne Mathilde Andersdatter (6 år) som er bosatt Borge, Eiker i 1865? Hun er den beste kandidaten jeg finner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Dama som nevnes i innlegg 2 og 8 har jeg funnet dåpen til i Kirkeboka for Eiker. Poenget er at det jo er liten vits i å stole på at hun er rett person. Her trenger man mer kjøtt på beinet.Hun og hennes familie er ikke å finne på Eiker i 1875. Hvor ble hun konfirmert tro? Hvor har du lett og undersøkt? Hvor bodde hun etter 1904? Når døde hun? Hvor døde hun? Har du flaks er fødselsdatoen hennes innført ved begravelsen. Dette er ting du må finne ut av før du kan avgjøre om dama i innlegg 2 og 8 er rett person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Den eneste Anna Matilde Andersdatter døpt på Eiker i 1860-1861 er denne:Født på Stubberudeie på Eiker 28. mai 1860. Døpt i Haug Kirke 24. juni 1860 - ANNA MATILDE - Foreldre: Husmand Anders Olsen Stbberudeie og hustru Kirstine Olsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Olsen

Takker Jon, har notert meg det du skrev . Får jo håpe vet du. Noen som vet hva som skjedde etter at Borghild ble født i 1904??Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.