Gå til innhold
Arkivverket

[#37586] Aner i Tyskland Polen - Vestfold - Drammen

Gjest Knut R Sande
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut R Sande

Ein nabo av meg er etterkommar etter denne personen LenkeHan kjem frå Tyskland, evt noverande Polen. Alle opplysningar om denne familien er av interesse. Han var jarnverksarbeidar. Kva for eit jarnverk?På førehand takkKnut R Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Siden han bor i Skoger, arbeider han vel ved Jarlsberg verk (Konnerudverket).Faren skal i følge IGI hete Frederik:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Det er noe rart med lenken din, Knut. I hvert fall slik jeg får den fram. Hvis det er Philip Stahl (jf. Ketils lenke)du etterslyser, er ikke han med i de husstandene fra Skoger som vises på min skjerm (en slakter Carl Edvard Hansen f. i Drammen og en fabrikkbestyrer Paul Erik Schmidt f. i Christiania).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut R Sande

Ja, lenka er ikkje i orden no. (Ho verka då eg prøvde første gong) Der er Philip Stahl eg søkjer spor etter, attende til Tyskland/Polen.Knut R Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Fredrik Uhl

Jeg lurer på om denne Philip Stahl kan være en av 6 tyske jernstøpere som kom fra Tyskland ved oppstarten av Drammen jernstøperi? Min tippoldefar Friedrich Uhl gjorde ihverfall det ca 1850.. mvh Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.