Gå til innhold
Arkivverket

[#37594] Charles Hanson og hustru Greta Larson

Gjest Hans Petter Engh
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Petter Engh

I 1977 ble vi kontaktet av en amerikansk slektning Marie Barlow Andersson, granddaughter of Mrs Charles Hanson(Greta Larson) Vi fikk tilsendt noen bilder(foto) blant annet av hennes mor Antoinette Odea Barlow med pikenavn Hanson(hansen) Hun fylte 100 år da bildet ble tatt på 1960/70 tallet.Jeg har hittil ikke greid å finne nevnte personer, men har funnet navnet på min tipp-oldefar styrmand Peter(Peder/Petter) Christian Hansen, født i 1848. Han ble gift den 3. mars 1878 og ble far til en datter Alvilde i Vestre Aker i august 1878. Jeg har ikke funnet hvor han ble gift eller hvem som er hans foreldre. Ved dåpen deltok faddere sømand Andreas Hansen, enke Mathilde Hansen Oslo, Anna Hansen Balkeby. Jeg håper noen kan finne personene det søkes etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Mange takk til Geir Eide. Her har du helt klart funnet personer som jeg søker etter. Charles Hanson ble født i Sverige i 1848 og Grethe Hanson født Larsen i Norge. De var ikke mer enn 24 år gamle da de fikk Antoinette i 1872 og reiste tidlig. Datteren til Antoinette, Marie Barlow Anderson skrev i sitt brev til min kusine den 29. august i 1977 at hennes bestefar kom ifra Sverige og at han ble født i Strømstad den 30. august i 1847.Jeg nå forsøke å finne ut av hvem av mine tippoldeforeldre, Peter Christian Hansen, født i 1848 eller Lovise Marie Larsdatter, f. 13. november 1849 som er i slekt med personene i USA.Jeg har ikke funnet fødested og rett fødselsdata for Peter Chr. Hansen. Dersom Charles var hans bror så kan de ha vært tvillinger.Lovise Marie Larsdtr. ble født 13. november 1849 i Berg i Østfold og døpt i Rokke kirke, den 7. juli 1850. Gretha kan ha vært hennes søster. Inntil saken blir løst så har jeg tro på at Lovise og Gretha var søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.