Gå til innhold
Arkivverket

[#37596] Charles Frederick i US Census

Gjest Espen Grønna Brataker
 Del

Recommended Posts

HeiCharlie Frederick, f. ca. 1866, bor 1900 i Marion, West Virginia.Charles J Frederick, bor 1920 på samme sted.Kunne noen sendt meg disse census-imagene til meg på espen[dott]brataker[krøllalfa]online[dott]no ?Takker på forhånd for hjelpen!Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Ein Chas Frederick, som eg meiner var frå WV, vart gift i Minnesota kring 1910 med ei kvinne av norsk ætt, men reiste frå kjerringi si og attende til heimstaden sin. Eg kjem ikkje nett no på kven denne kvinna var, men ho hadde tilknytting til Hafslo i Sogn. Kan det vera den same Chas?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, 'din' Chas er en annen. Charles Frederick ble født som Carl Fredriksen 11 sep. 1863 i Nes i Buskerud av svensk far og norsk mor. Han ble gift 1. gang ca. 1884 i Marion, WA m. Virginia Harden (8 barn). 2. gang med Karoline Mattilde Akselsdatter, f. 7 mai 1892 i Kristiania. De fikk seks barn. Charles jobbet som Coal Miner. Han døde 26 feb. 1952 i Fairmont, Marion, WA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville blitt veldig glad hvis noen kunne sendt meg de to census-imagene jeg skrev om i innlegg 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.