Gå til innhold
Arkivverket

[#37615] Et barn ved navn Otto

Gjest Anne-Rita Kolberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Rita Kolberg

Min oldefars søster, Hanna Mathilde Kolberg, dro til Oslo før 1900, finner henne i Dalsbergstien i år 1900, der står det bare Mathilde. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00301&gardpostnr=4869&personpostnr=128956&merk=128956#ovre>Lenke Det sies her oppe at hun fikk en sønn; Otto. Andre har lett etter han uten resultat. Tilfeldig fant jeg på DIS-gravminner: Otto Martin Kolberg f. 15.5.1895, d. 1.3.1960, gravlagt på Vestre gravlund, Sagene. Videre fant jeg en kandidat i 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei. Eg fann ein onkel(og hans etterkomarar) av mamma på omtrent samme måten. Eg tok kontakt(ringde) med Nasjonalbiblioteket, der var dei hjelpsame og imøtekommande!Eg fekk etter få dagar tilsendt kopi av dødsannonsa. Dette er iallfall ein måte å gjera det på :-)Lukke til!Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Rita Kolberg

Takk for tipset. Det skal jeg prøve. Lurer ellers på om noen har tilgang på kirkebøkene i Asker i 1895. Den aktuelle Otto Martin ser ut til å være født i Asker. Det hadde vært greit å sjekke hans foreldre.Ellers er jeg takknemlig for flere svar/tips.Anne-Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.