Gå til innhold
Arkivverket

[#37616] Født Bergen

Gjest Thor Atle Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Thor Atle Olsen

Etterlyser ei Olina Kristina Isaksdatter, f. rundt 1825, død 1900. Gift med Hans Olsen, f. 1818 - 1898. Ekteparet bodde på Vollan, Øksnes i Nordland frem til sin død. Har foreldrene til Hans, som begge er fra Øksnes, disse er Ole Johannes Kristoffersen og Aletta K. Hansdatter. Ifølge bygdebok for Øksnes skal Olina være fra Bergen. Har sett i kirkebøker fra selve Bergen, men finner ho ikke der. (finnes ei, men ikke mi Olina) Er det noen der ute som har noe om henne?, eller kan hjelp meg frem her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Har du noen navn på barna, som kanskje kan peke mot oppkalling etter hennes foreldre? Når og hvor giftet de seg?Ser det er en Oline Christine døpt i Domkirken 8.10.1820, foreldre Isaach Jensen og Ane Olsdatter. Er det hun som ikke er din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Atle Olsen

Navnene har jeg, men kan ikke se at det går igjen noe, selv vedr. hans foreldre eller besteforeldre. Trur ovennevnte Oline er den som ikke skal være min, da denne døde tidlig i Bergen. Men barnas navn er: Ellen Johanna Kristine, Ole Andreas, Hanna Olina (etter far og mor?) Isak Martinius, Peder Christian og Christoffer Schumann??? Kanskje det ligger noe i dette navnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Om du finn ekteskapet deira i ei kyrkjebok, vil det der stå kven som var foreldra hennear og kor ho var ifrå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Atle Olsen

Dessverre har jeg ikke adgang til kirkeboka og den er heller ikke skannet vedr. årstall som kan være aktuell for giftemål. 1. barn født 1849.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.