Gjest Thor Atle Olsen Skrevet Mars 8, 2006 Del Skrevet Mars 8, 2006 Etterlyser ei Olina Kristina Isaksdatter, f. rundt 1825, død 1900. Gift med Hans Olsen, f. 1818 - 1898. Ekteparet bodde på Vollan, Øksnes i Nordland frem til sin død. Har foreldrene til Hans, som begge er fra Øksnes, disse er Ole Johannes Kristoffersen og Aletta K. Hansdatter. Ifølge bygdebok for Øksnes skal Olina være fra Bergen. Har sett i kirkebøker fra selve Bergen, men finner ho ikke der. (finnes ei, men ikke mi Olina) Er det noen der ute som har noe om henne?, eller kan hjelp meg frem her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Heidi Tofterå Slettemoen Skrevet Mars 8, 2006 Del Skrevet Mars 8, 2006 Har du noen navn på barna, som kanskje kan peke mot oppkalling etter hennes foreldre? Når og hvor giftet de seg?Ser det er en Oline Christine døpt i Domkirken 8.10.1820, foreldre Isaach Jensen og Ane Olsdatter. Er det hun som ikke er din? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Thor Atle Olsen Skrevet Mars 8, 2006 Del Skrevet Mars 8, 2006 Navnene har jeg, men kan ikke se at det går igjen noe, selv vedr. hans foreldre eller besteforeldre. Trur ovennevnte Oline er den som ikke skal være min, da denne døde tidlig i Bergen. Men barnas navn er: Ellen Johanna Kristine, Ole Andreas, Hanna Olina (etter far og mor?) Isak Martinius, Peder Christian og Christoffer Schumann??? Kanskje det ligger noe i dette navnet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Bjørn Davidsen Skrevet Mars 8, 2006 Del Skrevet Mars 8, 2006 Om du finn ekteskapet deira i ei kyrkjebok, vil det der stå kven som var foreldra hennear og kor ho var ifrå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Bjørn Davidsen Skrevet Mars 8, 2006 Del Skrevet Mars 8, 2006 Eg meinte sjølvsagt at du i kyrkjeboka finn namnet på faren, og kor han budde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Thor Atle Olsen Skrevet Mars 8, 2006 Del Skrevet Mars 8, 2006 Dessverre har jeg ikke adgang til kirkeboka og den er heller ikke skannet vedr. årstall som kan være aktuell for giftemål. 1. barn født 1849. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts