Gå til innhold
Arkivverket

[#37646] Geirfinn Gundersen Fodd 1919

Gjest Tina Dimberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Tina Dimberg

Jag letar efter min morfar, men hittar honom ingenstans. Namn: Geirfinn Gundersen Fodd: 1919-12-21 Han gifte sig 1939-12-30 i Ostre Aker med Svanhild Hansen. Geirfinn's vittne pa brollopet hette Gudbrand Gundersen. Kanske hans far...?Mycket tacksam for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Du finner opplysningene om bryllupet på skannede kirkebøker for Østre Aker. Han gifter seg med Svanhild Tordis Dagmar Hansen. Hans fødested ser ut til å være Storelvdal. Fedrene til paret er Gudbrand Gundersen og Thorleif Hansen. Forlovere er Erling Hernes og hustru Dagmar, adresse Damfaret 14b.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Hei Tina, Hvis du ser i Folketellingen for 1900 så finner du Geirfinns far på gården Køyådalsboden i Storelvdal hvor han jobber som tømmerhugger, født i 1882 i Romedal i Hedmark som er hans egentlig bosted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tina Dimberg

Jag letar fakta om min morfar Geirfinn Gundersen. Han är fodd 1919-12-21 i Stor-Elvdal, men det finns inga fodelseregister for Stor-Elvdal. Jag har inte hittat honom i nogot annat register heller. Hans far hette Gudbrand Gundersen, men jag hittar inte hans fodelsedata och jag hittar inte heller Geirfinns mor eller hans syskon. Jag har hort att 2 av hans syskon hette Ester och Gunni (systrar). Tacksam for svar om Geirfinn och hans familj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Jeg glemte å si at i Folketellingen finner du også Gudbrands bror Ole, f. 1776 og Gudbrands far Gunder Syversen, f. 1830. Du bør lete på Elverum i Hedmark for der var både Ole og faren født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tina Dimberg

Tusen tack för all hjälp jag har fått av dig. Jag hade hittat den Gudbrand Gundersen som du skrev om i ett register tidigare, men jag hittade inga uppgifter om att han var far till Geirfinn Gundersen. Var hittade du Geirfinn?Än en gång, tusen tack!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Som nenvt i mitt første innlegg fant jeg Geirfinn i kirkeboka for Østre Aker som ligge på nettet hos Digitalarkivet, når han gifter seg i 1939. Der er hans far navn oppgitt. Videre finner du Geirfinn som konfirmert den 7. sept. 1934 i kirkeboka for Heradsbygd (Elverum). Der står det at Geirfinn var fødd 23. des. 1919 og døpt 22. febr. 1920, fødested Storelvdal (Atneosen), bosted i 1934 var Lundestuen, Elverum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.