Gå til innhold
Arkivverket

[#37680] Holger Corneliusson - Gjest Bårdsens medsammensvorne

Gjest Terje Sande
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Sande

I debatt 36481 i Brukarforum kom denne personen opp. Der ble ikke hans opphav klart funnet, og spørsmålet er om svaret ble funnet i forbindelse med kildearbeidet til biografien om Gjest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

No var det vel eg som stort sett leita etter opphavet til dei medsamansvorne. Eg hugsar eg fann eit eller anna om Holger og kona. Men det innlegget du syner til, har eg rett ut sagt ikkje sett før no. Difor lyt eg ha helga på meg for å gå gjennom det materialet eg har for å sjå om eg finn noko. Det einaste eg hugsar var at den familien hadde hatt noko med Gulen å gjera. Men det trur eg var kona og ungane hennar. Holger sjølv, derimot, kan ha vore frå Skuteviken eller Sandviken. Men det må eg som sagt sjå nærare etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

No har eg lese debatten 36481. Det som er kome opp om kona og ungane, ser ut til å vera det eg òg fann om dei - og vel så det. Når det gjeld Holger, skal eg som sagt leita fram grunnlagsmaterialet i helga for å sjå kva eg finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg fann nokre av papira før eg dro heimefrå. Skuteviken-teorien med ein hollandsk matros som oppgjeven far, ser ut til å vera den eg landa på. Men eg har noko meir om mora til den karen, som for øvrig er han som du finn i U-komm. 1803-05. Skal gå djupare inn i det når eg kjem meg heim att.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg har no gått litt djupare inn i dette. Ut frå det som er kome fram i debattane og dei ymse kjeldene, ser eg det som dokumentera at Holger Corneliussen er den vi finn fødd i Bergen 1896 med hollandsk matros oppgjeven som far (men desse matrosane, kven var no det?) og Dorte Holgersdtr. som mor - med adresse 24-99. I ft1801 bur Dorte H., mann hennar Christian Hermansen og sonen Holger i 24-96 (Skuteviken). Samstundes bur Anders Anfindsen Sleire frå Lindås i 24-86 saman med kona Christina Holgersdtr. (som eg trur er ei eldre syster til Dorte - men dei to ser ikkje ut til å vera fødde i Bergen), vigde 1799. For i U-komm. 1803-05 bur Holger hjå dei.I ft1815 (for Bergen) finn eg ikkje Holger C. Dei som er interessera i dette, kan jo grave djupare, serleg i Lindås og Gulen. Men eg meiner, og meinte den gongen vi dreiv med Gjest-boka, at det var denne Holger C. som kom til Brandanger og seinare til Storøen. Og då hadde eg eigentleg funne nok om bakgrunnen hans for det vi trong til boka. GB-boka var trass alt ikkje noko slektsbok.Når det gjeld Jon Pedersen, har eg ikkje anna å halde meg til enn Gjest sjølv, slik han er attgjeven i tingboka:'Nordhordland tingbok I.A. 54 (1821-1825), fol. 151b-Aar 1823 den 17de Januar blev en Extraret sat i mit Huus ...Næste Dag den 18de Janr. continuerede bemeldte Forhør Sammesteds og blev Retten bestyret af mig i Overværelse af undertegnede eedsvorne Laugrettesmænd.Hvorda fremstod ...Derefter fremstod15de Deponent Gjest Baarsen Sogndahlsfjeren, som blev formanet til Sandhed og forklarede, at 2den eller 3die Søndag for Juul nermere kan han ikke erindre, traf han strax ved Heggernæsset den her i Retten tilstedeværende John Heggernæsset, og da han syntes at skulde igjenkiende ham fra den Tid han sadt arresteret hos Lensmand Linsæth hvor John da var Forpagter, talte han til ham, og John kjendte ham og igjen.'Kor tid John var paktar hjå Lindset, er eit ope spørsmål. For eg har ikkje sett nokon alder på John. Men Gjest var nok der før han tok ut på ferda mot Trondheim i 1815/16 og i alle høve etter at han kom attende i 1820. Men eg vil tru han kjende John frå før han drog, elles hadde han nok ikkje spurt om han kjende han att.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Sande

Mange takk Bjørn for at du tok umaken med å gå gjennom dine gamle notater.Det er svært mye som tyder på du har rett når det gjelder opphavet til Holger, og det betyr nok at farsiden vil forbli en ukjent størrelse. Det var interessant med opplysningen om morens søster Christina (Kristi), for da er det trolig at de kommer fra Haus og har foreldrene Holger Fabianson Romslo og Kari Olsdtr. Seim. Her døpes Kristi [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=500220228018&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9Hord&juris2=Hord&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Hordaland+%28Bergen%29&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke, her Dorte Lenke og her gifter foreldrene seg Lenke eller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Så vidt eg minnest, er der ein dreng i ft1801 på Øvre Oppedal (Oppdalsøyri) nær Kjelby, som heiter Jon Pedersen og som har høveleg alder. Men eg har ikkje tilgang på Gulen-bøkene her eg no sit - og har heller ikkje hatt grunn til å gå djupare inn i den saka. Men det du skriv, høyrest rimeleg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Terje,Eg kom vel til samme konklusjon omkring desse Holgersen-søstrene sitt opphav då eg sat og såg på dette i går kveld - og basert på innlegget til Bjørn. Men at far til Kirsti sin mann kom frå Kjellby hadde eg ikkje klart å finne. Får 'studere' det litt.(PS! Terje - har du forresten noko å bidra med omkring opphavet til Josef Gregoriussen i denne debatten - Lenke - ref. innlegg (24) - (27) - eg trur han er son til Gregorius Josefsson, dp. 6.4.1730 - som igjen er son til Josef Persson Åmdal, sjå Gulen-boka, Byrknes, 95-17,34, men kun sonen Ola Josefson er nemnd der).M.v.h. Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Sande

Betryggende at du kom fram til samme konklusjonene om Holgersen-døtrene Gisle. Når det gjelder mannen til Kristi så finnes opplysningen i Masfjordboka s. 237. Faren hans - Anfinn Olson Kjellby - er født 1743 på bnr. 1 med foreldrene Ola Josefson Kjellby og Anne Anfinnsdtr. Hardbakke.Eg har forsøkt å se litt på denne Jon Pedersen og opplysningene som Bjørn kommer med i innlegg 8. Han finnes i 1801 som dreng hos det barnløse ekteparet Anders Sjurson Opdal og Brite Jonsdtr. Opdal på Opdal Nedre bnr. 1. Faren hennes het også Jon Pederson (Person) og hun hadde en bror som het Per, men han dør visst for tidlig til å kunne være opphav til den Jon som er av interesse her. Hvis Jon er født i Eivindvik prgj. finnes det ikke så mange kandidater på FS-IGI, men eg har ikke hatt tid til å se mer på de ennå.Når det gjelder den andre debatten som du nevner Gisle, har eg fulgt med på diskusjonen men ikke hatt tid til å se noe nærmere på opplysningene der heller. Skulle eg komme over noe som andre ikke allerede har funnet ut skal eg melde meg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.