Gå til innhold
Arkivverket

[#37684] Simond Anton Paulsen, f. 1862 i Vågan

Gjest Evy Frantzsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Evy Frantzsen

I henhold til ft.1900 bodde han da i Hægeland og var gift med Ingeborg Knudsdatter (Tomine Kundsen?) og hadde barna Pauline f. 1892, Albinus f. 1895, Kornelius f. 1897 og Gunda 1899. Er det noen som har opplysninger ut over dette om Simond Paulsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Det vil forundre meg meget om det ikke er denne karen vi finner i 1865 tellingen for Vaagens på gården Smedvig som sønn av Paul Simonsen og Ane Gregusdtr.Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

I følge FamilySearch IGI giftet Paul og Ane seg i Vaagan 13.06.1860.Lenke Dersom du kan få noen til å sjekke ekteskapet mot kirkeboka, vil du få opplysninger om fedre og kanskje også fødested.I følge 1865 tellingen var Paul Simonsen fra Gudbrandsdalen. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evy Frantzsen

Takk for hjelpen , Rune! Noe av det som pusler meg med dette er at Paul Simonsen, Simonds far, i 1875 er oppført å bo på Smedviken med Anne Marie Hansdatter, ikke Ane Margrete Gregusdatter. Er skrivefeilene så store i folketellingsmaterialet - eller dreier det seg om en helt annnen kvinne? Er det noen i Vågan som kan hjelpe med dette?Som jeg har forstått det, arbeidet Simond Paulsen på Setesdalsbanen i 1900 - er det noen som vet om han ble i Hægeland, eller flyttet han videre som så mange jernbanefolk gjorde?Hilsen fra Evy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.