Gå til innhold
Arkivverket

[#37711] En liten 'nøtt' fra Bergen

Gjest Olav Gatland
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Gatland

Johan Ludvik f.13/5-1896 og døpt i Mariakirken i Bergen 25/3-1896.(Skannet kirkebok for Mariakirken 1893-1913 klokkerbok). Foreldrene er Ludvik Mathias Gundersen f.1872 og bosatt i Vaskerelven 7. og Karen Ulrikke Olsen f.1871 bosatt Stølesmauet 9. Johan Ludvik Ludviksen er født 'uekte'. Han gifter seg på Askøy 25/4-1918 -faren er da oppgitt å være slakterdreng.Det har ikke lykkes meg å finne foreldrenes opphav.Det er nærliggende å tro at Johan er vokst opp som pleiebarn ? Han har tittel som Bøkker da han giftet seg. Mvh.Olav Gatland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

FS, usikker: Karen Ulrikke dpt. 9/4 1871 Moster, HO, foreldre Ole Nielsen og Kathrina Olina Olsdt. Kanskje en mulighet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Gatland

Hei. Takker for gode innspill. Har vært innom denne mannen tidligere,det er mye mulig at dette er rett person.Har 'sjekket' skannede kirkebøker fra Førde Klokkerbok 1881-1898, konfirmerte men fant ikke noen som passet.Karen som du nevner fra Moster virker troverdig,men har ikke hatt tid til å gå henne nærmere i 'sømmende'. Mvh Olav Gatland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Kan dette være Johan i FT 1900 som pleiesønn på Askøen.Lenke Siden faren het Ludvik Mathias kan han ha brukt etternavnet Mathiasen. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Gatland

Hei.Først vil jeg takke for all velvillig hjelp, tusen takk! Jeg har stor tro på at dette kan være rett mann som du finner som pleiesønn på Askøy. Han ble gift og bosatt her på Follesø som Kraakestølen er en del av.Han har tittel bøkker da han gifter seg,mener det var en del tønnefab. i området. Mathias Ludvik f.11/11 og dpt.24/11 1872 som finnes i FS.har jeg ikke funnet konf.i Førde.Jeg finner Ludvik Gabriel Gundersen f.21/6-1879 og Johan Mathias Gundersen f.22/11 og dpt.4/12 1870.Synes dette er litt merkelig.Skifte/dødsmelding etter farens død i 1932 ligger på tema 37638 i Arkivforum. Så langt har jeg ikke fått tid til å lete etter foreldrene til Karen Ulrikke Olsen.Mvh.Olav Gatland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Hvis det er rett at Karen Ulrikke er født på Moster i Bremnes, kan dette være moren CATHRINE OLINE OLSEN Event(s): Birth: Christening: 09 NOV 1845 Finnas, Hordaland, Norway Death: Burial:Parents: Father: OLE JOHANNESEN Family Mother: MARGRETHE JACOBSDR Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.