Gå til innhold
Arkivverket

[#37712] Gustav Andersson f. 1857 Dalsland g 2. g med Marie f. 1873 i Bohuslen var i Dram

Gjest Brit-Ellen Bøhn
 Del

Recommended Posts

Gjest Brit-Ellen Bøhn

Enkemann Gustav Andersson f. 1857 i Dalsland i Sverige blei gift for 2 gang med Marie f. 1873 i Bohuslen i Sverige. Han hadde to barn fra 1. ekteskap Martinius f. 1890 og Adele f. 1892. Han og Marie fikk syv barn: Betsy, Helene, Jenny, Oscar, Johan f. 1895, Einar 24.5.1899 og Sverre Gustav f. 3.5.1906. Var bosatt på Tangen i DrammenMitt spørsmål er om noen har kjenskap til Gustav og Marie og deres forfedre? Eller har noen tips til meg hvordan jeg skal finne frem selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Skannede kirkebøker: Strømsø/Tangen (M) 1902-1933: dåp nr. 26 13/7 1902, f. 9/6 Oscar Bertrand, foreldre gårdskarl Gustav Andersen (1857) og hustru Marie f. Kalberg (1873), Havnegd. 63, Tangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Finner bare en familie som heter Kalberg i Bohuslen. De bor i Myckleby. Far i huset er Peter Jakob Hansson Kalberg f 1841 er 'RoteBåtsmann'. Mor Betty Carlina Johansdotter f.1848. De har barna Hilma Josefina f 1879 og Karl Birgir f.1888. Adressen er Kalserød. De er verdt å skjekkes ut. Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brit-Ellen Bøhn

Tusen takk for flotte innspill! Lenken din hadde jeg funnet Egil, men din informasjon var ny for meg Berit! Og til deg Hanne: Så flott! Men hvor fant du ut ang familien Kalberg i Bohuslen? Og er det fordi de i lenken din er svenske du tenker på at de kan være i slekt? Jeg har ingen erfaring med å lete i Sverige, er det noen kilder på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

BETTY CAROLINA JONSSON Christening: 05 MAR 1848 Myckleby, Goteborg Och Bohus, SwedenParents: Father: JOHANNES PETERSSON Family Mother: ANNA CHRISTINA JOHANSDR Jeg har folketellingen og emibas. Vet ikke om det er familie, må skjekke det. Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

De fikk Jenny Henriette 13 April 1908. Faddere var Karoline Kalberg, Oskar Kalberg Peter Karlberg og Maria Andersson. Står at Marie var født Jacobsen. Men står det Karlberg eller Kalberg. Kunne noen skjekke? Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Har nå gått igjennom begge bøkene fra Strømsø som er skannet, og det er litt forskjell på dem.Strømsø/Tangen 1902-1933(f.til juli 1913):1902 Oscar Bertrand, har du fått før.1906 3/5 dpt. 8/7 Sverre Gustav, kjører Gustav Andersen 1857 og h. Marie f. Karlberg 1873, Havnegd. Faddere: Karoline Karlberg, Gunda Karlberg, bryggearb. Axel Karlberg, dagarb. Victor Karlberg.1908 27/4 dpt 31/5 Jenny Henriette, kjører Gustav Andersen 1857 og h. Marie f. Jacobsen 1873, Havnegd., Tangen. FAddere: Karoline Karlberg, Marie Andreasen, arb. Oskar Karlberg, do. Viktor Karlberg. Strømsø/Tangen 1887-1928.1906 3/5 dpt. 8/7 Sverre Gustav, kjører Gustav Andersen 1873 og h. Marie f. Karlberg 1871, Fjeldsbyen. FAddere: ---Kristoffersen, Ant.... Knudsen, smed Sigurd Kristoffersen, portner Hogbart Berntsen. !!!!!! Denne siden ligger midt i 1904. Det må også være gjort noen feil her. Se den andre boka.1904 9/4 dpt. 22/5 Helen Sofie, kjører Gustav Andersen 1857 og h. Marie f. Jacobsen, Havnegd., Tangen. Faddere: Karoline Karlberg, Anne? Karlberg, .. ... Victor Karlberg, Oscar Karlberg.Sjekket til og med 1914 uten flere funn. Sjekket også døde 1907-1914 uten funn av Gustav og Marie.Dette er vel fadderne i 1900 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brit-Ellen Bøhn

Jeg vet at de ikke hadde flere barn enn de jeg har nevnt. Sverre Gustav ble f. 3.5.1906. Gustav døde 1941 og Marie 1937.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.