Gå til innhold
Arkivverket

[#37716] Sevald og Torø, frå Skjåk til Sørreisa i Troms

Gjest Atle Brandsar
 Del

Recommended Posts

Gjest Atle Brandsar

Hei!No treng eg atter hjelp;Sevald Olsson Lund er fødd 8.1.1806, gift 2.4.1829 med Torø Toresdotter Bræk i Bråtå.I mitt notat om dei, står det at dei reiste til Sørreisa...nokon som kan bekrefte/avkrefte eller kome med meir informasjon om desse; nøl ikkje!Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Brandsar

Takk til Wangensteen! Eg er ikkje _heilt_ overbevist om at dette er den same, men det kan hende? Nokon som veit meir om sambandet mellom ekteparet og Sørreisa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Lill Tove Lunheim

Hei!Jeg tror det er noen av mine aner det er snakk om her, men jeg har ikke så mange detaljer.I følge mine opplysninger, kom Sevald Olsen, f. 1806, til Tranøy i 1838, og døde 1858 i Sørreisa. Han var gift med Aaste Olsdatter, f. 1810.Sevalds foreldre var Ole Rasmussen Lund og Gunhild Sevaldsdatter, fra Brandserbakken, Skjåk. Aastes foreldre var Ola Larsen og Tora Toresdatter, fra Geilbakken, Skjåk.Kan du ha byttet noen personer?Sevald og Aaste fikk datteren Gunnhild i 1830, og hun er min tipptippoldemor.Dersom du har noen flere opplysninger om denne slekten, så mottar jeg dem med takk!Lykke til videre!Mvh Lill Tove :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Brandsar

Hei, og takk for svar!Det er mykje mogleg at det kan stå feil i mine notat, det er noko min bestefar har ført på i Ættebok for Skjåk.Foreldrene til Sevald stemmer med dei eg har i boka mi :-) Og sidan det er same fødselsår, så må ein vel kunne seie at dette er den same Sevald'en?Men, har du ættleiane lenger attende for Gunhild Sevaldsdotter, og Åste sine foreldre?--------------------------------------------Yttelegare informasjon om farsætta til Sevald:Ola Rasmusson Lund, dpt. 2/7 1768, g. 28/5 1799 m. Gunhild Sevaldsdtr. (nemnd Lund i Ættebok for Skjåk) Far: Rasmus Knutsson Lund, g. 19/6 1749 m.: Mor: Torø Jakopsdtr. Lund, f. 1720, d. 1769.Det er det eg finn i Ættebok for Skjåk.----------------------------------Det er dårlege utsiktar for å finne Sevald i nokon av folketeljingane - han er fødd etter 1801 og avliden før 1865...Då må vi finne vigselsattesten til Sevald, for å avgjere kven han var gift med :-)Kvar finn du informasjonen om at Sevald og Åste og deira foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Brandsar

No fann eg meir:Torø Toresdotter søre Brækkum, f. 1783, g. 25/1 1810 m. Ola Larsen Geilbakken, f. 1788.Foreldra til Torø: Tore Olsson Bræk i Bråtå, f. 1756, d. 1846. g. 24/5 1779 m. Inger Iversdtr. Slette, f. 1757, d. 1839. (kjelde: Ætteboka)Foreldra til Ola: Lars Olsson Geilbakken, f. 1761. g. 10/1 1788 m. Åste Olsdtr. Åmot. (kjelde: notat)-------------------------------Eg finn også Åste i eit notat, og syskena hennar:1. Iver, f. 1808. 'Hammersletta Bardu'. g.m. Torø Rasmusdtr. Risheim, f. 1801. g.m. Embjørg Olsdtr. Hund? 2. Åste, f. 1810. 3. Inga, f. 1814. 4. Lars, f. 1818. Prest i USA, d. 1876. 5. Tore, f. 1820. 6. Ola, f. 1824, d. 1914.I margen ved sida av syskena står det 'Til Troms 1835' - antageleg heile familien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen,

Familien er omtalt i Sørreisa bygdebok b.III på gården Reinaksla. Sevald Olsen f.1806 Brandserbakken i Skjåk, gift 1829 med Åsta Olsdtr. f.1810. Reiste nordover i 1838, begynte som nyrydder i Målselv, men i 1847 fikk han rydningsseddel på Reinaksla i Sørreisa. Familien hadde tre døtre med nordover og fikk fire sønner i Målselv og Sørreisa.Etter et par år måtte Sevald oppgi plassen, flyttet til Østgård i Gumpedalen (Sørreisa) der han var innerst og gårdsarbeider. Så oppholdt han seg på Bakkejord i Sørreisa, der døde han i 1858. Åsta flyttet da til dattra Gunnhild og sv.sønnen Hans Vilhelm Hansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Brandsar

Hei!Eg er for tida i Lom - men eg skal sjekke meir når eg kjem attende til Trondheim og Ætteboka mi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Brandsar

Bra du sa det, for eg har faktisk eit sett både i Lom og i Trondheim...men det er det bandet eg har i Trondheim som er mest omarbeidd, så det er det eg nyttar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
Gjest Jostein Bø

Hei Atle!Aud Sandbu tipsa meg om dette innlegget etter at eg nett søkte hjelp for å finna tipp tipp oldeforeldra mine i Sjåk. Dette er Sevald og Åsta (Aaste). Eldstedottera deira, ho Gunnhild, var tippoldemor mi og vart gift med Hans Vilhelm Hansen. Son deira var Hagerup Hansen. Gift med Kristine Hansine Johansdotter, som var foreldra til bestemor mi, Gunhild Hansine Hagerupsdotter, gift med Harald Fritjof Sverre Edvardsson Schönning. Etter dei lever framleis tre døtre og ein son og ein haug av barnebarn og oldebarn. I Sørreise Bygdebok Bind III side 288 er det bilete av Hagerup og kona Kristine Hansine og i Bind II side 86 er besteforeldra mine, han Harald og ho Gunnhild.Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Bø

Hei Raymond! No har du hjelpt meg mykje. Eg er så vidt byrja å leita i slekta på morsida. Anna Elida, dotter av Harald og Gunnhild er mor mi. Av borna til Harald og Gunnhild er no berre fire att, Hans, Astrid, Bodil og Halfrid. Tante Nine (Nikkoline) døydde 27.8.08. Er du og eg i slekt tru? Kanskje du har retninga eg skal gå når det gjeld Schønningnamnet? Meiner å hugsa noko frå barndomen om nokre hollandske fiskarar som forliste på Lofotfiske i gamal tid.Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raymond Ronessen

Hei Jostein. Vi er nok i slekt, men det blir ikke mer enn 7-8-9-menninger ellernoe. Din bestefar het som kjent Harald Fritjof Sverre Edvardsen Schønning - men Schønningnavnet var opprinnelig bare mellomnavnet til faren, Edvard Schønning Kristoffersen. Edvard var døpt Edvard Schønning 22/7 1868 i Borge kirke, Vestvågøy. Han var født 22/5 samme året. Faren til Edvard het Kristoffer Har Kristoffersen, og hans far igjen het Kristoffer Evensen. Så dette er nok ikke den Schønning-slekta du har hørt om. Det finnes for øvrig en større Schønning-slekt fra gammelt av i Harstad-området.Flere opplysninger fra farsida til Harald finnes. Ta kontakt om det er av interesse.Jeg holder for øyeblikket på å gjøre meg ferdig med gravminneregistreringa for Straumen kirkegård (der Harald og Gunhild og øvrig familie ligger). På gravstøtta til Harald og Gunhild er dødsårene henholdsvis 1983 og 1975. Dato mangler. Hadde vært kjekt å fått med disse før det legges ut på nett. Du vil etterhvert kunne finne navn og andre opplysninger, samt bilder av gravminnene på www.disnorge.no/gravminner .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raymond Ronessen

Farmora di, Anna Jørgine f. Forsberg døde 20. jun. 1937, og ligger gravlagt på Straumen gamle kirkegård (bilde finnes på nett). Hennes mann, din farfar, Edvard Schønning Kristoffersen døde i 1947, dato er ukjent. Han er trolig også begravd på Straumen gamle kirkegård, men gravminnet må ha blitt fjerna. Kanskje du vet noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raymond Ronessen

Se bort ifra 'farmor' og 'farfar'. Jeg kom visst en generasjon for kort. Rettelse: oldeforeldre. Jeg beklager, det begynner å bli sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Bø

Hei Raymond og god morgon!! Er nett komen heim etter motrsykkeltreff i bydn. Klokka e 04:00. Neppe lov til private meldingar her på forumet, men pytt pytt. Mi mail adress er: Dustoff498@hotmail.com. Treng og opplysningar om Marthea Hatlebakk som var mor mi si lærarinne. Forklarer deg nærmare i privat mail.Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Bø

Hei Atle!No har eg jo allereie fått god hjelp av folk her på forumet, så om du har ætta vidare bakover frå foreldra til han Sevald og ho Aaste hadde eg vore takksam for der vert kyrkjebøkene noko vanskelege å tyda for meg. Trudde mest eg var på veg til Voss når namnet Gielbakken dukka opp. Har nett i dag fått vita at nokre av gamlehusa framleis står, gamle og grå med attspikra vindauga, so det lyt nok verta ein tur til Skjåk i løpet av våren for å sjå korleis tipp tippoldeforeldra mine budde om det er rett at husa står der endå.mvhJostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.