Gå til innhold
Arkivverket

[#37733] Hvem er foreldrene til Eli Kristine Kristiansen, Føyno, Torvestad født i 1880 ?

Gjest Arne Kjell Øverland
 Del

Recommended Posts

I Sveio gard og ættesoge bind 1 side 336, står det at Eli Kristine Kristiansen gift med Konstantin Jacobson Jacobsen, er fra Føyno, Torvestad og født i 1880 ? Hun dør i 1954.Men jeg finner ingen som passer med dette under Feøy i Torvestad boka.Er det noen som har forsket på dette før og som kan gi meg tips på hvor jeg finner hennes foreldre. Kan det være feil med Føyno, Torvestad at det er Føyno på Bømlo kanskje ??Dersom noen har hennes anerekke så ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Hei Arne Kjell!Har undersøkt på Føyno under Stord, og der var det ingen. Ser at Johannes Jakobson som er bror til Konstantin ble gift med Kristiana Benedikte Martine Kristiansen f.1886 på Feøy i Torvestad. Det er merkelig at Eli ikke er å finne i Torvestad boka. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Det er vel søstrene Kristiansen/Christiansen med finn her i 1900, men dei brukar ikkje alle førenamna:LenkeEi Astrid Christiansen var gift med Kjetil Larsson Markhus (f.1905), Skånevik/Etne. To søstre av ho var gift med brørne Mons og Magnar Meling, Bremnes i Finnås/Bømlo. Dei kom truleg frå same familien, men er kanskje nieser, ettersom dei er fødde etter 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Eide

Arne Kjell, Hei Arne Kjell,Torvastad klokkerboken 1850-1900 kom i forrige uke inn som en av de 'nyscannede' .Du finner Eli Kristine på linje 33 under her:LenkeMvh Geir Eide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Eide

Hei Arne Kjell,Torvastad Kirkebok (klokkerboken) 1850-1900 kom i forrige uke inn som en av de 'nyscannede' .Du finner Eli Kristine på linje 33 under her:LenkeMvh Geir Eide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det tydeligvis blink med en gang. Det er rett at Eli Kristine er søster til Kristianne Bendikke Martine eller Kristiana Benedikte Martine som det står under bnr-7 side 281 i Torvestadboka. Og her er søsteren Eli Kristine ikke nevnt, men hun er datteren til John Christian Christiansen som Geir Eide påpekte. Supert da er jeg videre med en gang.John Arthur har du en GED fil over anene til John Christian Christiansen Feøy ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Jeg kan desverre ikke sende deg en GEDCOM fil for denne delen av slektstreet, men jeg sender deg noen andre filer av det jeg har. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.