Gå til innhold
Arkivverket

[#37736] Slekt fra Innset, Hedmark - nå Rennebu

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen
 Del

Recommended Posts

I innlegg nr. 35996 har jeg fått veldig mye hjelp fra flere angående slekt fra Inderøya i Nord-Trøndelag. En av disse grenene gikk bakover til Innset sogn i Kvikne prestegjeld i Hedmark. Jeg har lest at dette sognet ble 1. januar 1966 overført til Rennebu sogn i Sør-Trøndelag. Denne slekta er vanskelig å finne noe om, så jeg lager et eget innlegg på det.Følgende har de flinke forskerne funnet på Familysearch:Jens Evensen. Gift 9. oktober 1774 i Innset med Brynhild Nilsdatter.Barn:1. Elias Jensen, født 4. desember 1774 i Innset. Det var han som kom til Inderøya. Se innlegg 35996.2. Andrea Jensdatter, født 27. april 1777 i Innset.3. Kari Jensdatter, født 26. desember 1779 i Innset.4. Even Jensen, født 31. oktober 1784 i Innset. Håper dette kan hjelpe til å finne noe mer. Tusen takk til alle som har gitt meg hjelp i forrige nevnte innlegg.Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn litt til.Kan ovennevnte Andrea Jensdatter være:Andrea Jensdatter, gift på Inderøy 29. april 1800 med Nils Iversen. Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Marie Tollan

I Innset BB s.280f under Øieplads (xEvensplads) finner jeg Jens g1774m Brynhild Nilsdt. Jens sine foreldre: Andrea Andersdt d.1797, 84 år og hyttearb. Even Johnsen 1721-1784. (Ingen opplysninger om fødselsår eller hvor kona kom fra.) Barna 'stemmer', og BB sier de reiste ut av bygda.I 1801 er det broren til Jens, Even Evensen som er bruker. (Barna reiste ut og gården ble solgt.) LenkeIkke allverden, men ihvertfall en klar indikasjon på at Jens Evensen kom fra Innset.Mvh Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen.Spesiellt til deg Marie. Endelig et gjennombrudd. Her stemmer det jo også med oppkalling på navnet Andrea. Nå har jeg virkelig fått plassert dem i Innset. Tusen takk.Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.