Gå til innhold
Arkivverket

[#37758] Mæhle fra sør-trøndelag

Gjest Reidun Berge Haugs
 Del

Recommended Posts

Gjest Reidun Berge Haugs

Karen Martha Olsdtr Mæhle f. 1813 gifter seg i Bakklandet kirke den 01.10.1835 med Hans Pedersen Kvam/Qvam f. 1808 fra nord-fron. Karen`s far het Ole Mæhle. Jeg har ikke funnet ut hvor i sør-trøndelag hun kommer fra. Jeg finner en Michel Olsen-Mæhle som har en sønn Ole f. 1793 i Røraas pr.gj under gården Røraas Bergplads/Flanderborg og Hagene. På samme gård finner jeg også en Nils Olsen-Mæhle som har en sønn Ole f. 1779. Kan noen av disse være far til Karen Martha? Barna til Hans og Karen Martha er: Hansine Caroline f. 1840 Hans Odin f. 1845 Mical Ludvig f. 1846 Henrika Pauline f. 1848 Michael Ludvig f. 1852 Henrik Nicolai f. 1855 Navnet Michael går jo igjen her.. Ellers ser jeg at det finnes en gård i Størdahlen som heter Mæhle.Er det noen som vet hvem og hvor Karen Martha`s far var fra og hva hennes mor het? Jeg vet heller ikke noe om hvor hun vokste opp.Mvh Reidun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henrik Ormbostad

Hvis du går litt sør for fylkesgrensa finner du på gården Mæle i Aure på Nordmøre under folketellingen for 1801 ikke mindre enn 5 personer som har fornavnet Ole. Det kunne jo være noen av disse? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Berge Haugs

Slett ingen umulighet... Her var enda flere kandidater som kan være Karen`s far.. Jeg regnet det liksom som sikkert at Karen måtte være fra trøndelag i og med at de giftet seg i Trondheim, men det ser jo ut som ikke er sikkert lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.