Gå til innhold
Arkivverket

[#37760] Jølster: Ole Johannesson Fond, f. 1772

Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Jeg leter etter opphavet til hans foreldre og hans död. Her er det jeg har så langt:Ole födt 1772:Dåp: [url="http://www.familysearch.org/Eng/search/vr/individual_record.asp?recid=27940951&lds=4&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeForeldres ekteskap: Johannes Mathiasson Fond og Anne Johannesdtr Fond: LenkeOle ble gift 1 juli 1798 med Nicolaija Zachariasdtr Skrede (datter til Zacharias Eliasson Skrede og Berte Jeremiasdtr Förde) Hun er allene med sin datter i FT 1801: Lenke Ole ble satt inn for livstid i 1808: 'Husmand, Livstid, Tyverie, er indsendt af Søndre Nordfiordske Comp.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Berit, det passer ihvertfall med navn og alder, det står han er almisselem. Det vil vel si at han er satt fri? For almisselemmer var vel de som levde på fattigvesenet skulle jeg tro.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På FS, finner jeg da at Johannes Nilsson Fond og Sidsele/Cecelie Knudsdtr Bevring får flere barn på Fond, deriblant Anna i 1736, så det ser ut for å stemme.Anna 1736Knut 1739Christi 1740Niels 1741Nicola 1746Knut 1749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.